جستجو برای:
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
حساب کاربری
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > نقش هوش تجاری در سلامت

نقش هوش تجاری در سلامت

مهر ۱۷, ۱۴۰۳
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
هوش تجاری
نقش هوش تجاری در سلامت

نقش هوش تجاری در سلامت

  بیاموزید که چگونه هوش تجاری مراقبت های بهداشتی می تواند به بیمارستان یا سازمان مراقبت بهداشتی شما کمک کند تا کارآمدتر کار کند و مراقبت از بیمار با کیفیت بهتر و همچنین گزینه هایی برای شغل در این زمینه ارائه دهد.  

یک تحلیلگر هوش تجاری مراقبت های بهداشتی از خانه روی لپ تاپ خود کار می کند و داده ها را برای بینش های عملی تجزیه و تحلیل می کند. هوش تجاری مراقبت های بهداشتی مجموعه ای از ابزارهایی است که می توانید با داده های مراقبت های بهداشتی برای جستجوی روندها و ایجاد بینش استفاده کنید.

بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مطب‌های پزشک و سایر شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی، حجم زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند تا به آنها در تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر تجاری کمک کنند. پروژه های تحقیقاتی نشان می دهد که کل بازار هوش تجاری مراقبت های بهداشتی تا سال 2030 با نرخ ترکیبی سالانه 13.5 درصد رشد خواهد کرد. نقش هوش تجاری در صنعت بهداشت و درمان بسیاری از صنایع، از جمله مراقبت های بهداشتی، با کمک هوش تجاری، شاهد تحولی چشمگیر هستند. هوش تجاری (BI) برای استنباط اطلاعات معنی دار از داده های خام و بدون ساختار استفاده می شود. بینش‌های به‌دست‌آمده با استفاده از ابزارها و فناوری‌های BI به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند و به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.

صنعت مراقبت های بهداشتی از هوش تجاری برای نوآوری در مراقبت از بیمار، کاهش هزینه ها، کسب درآمد بهتر، بهبود مدیریت ادعاها و ساده سازی مدیریت زنجیره تامین استفاده می کند. همچنین در دسترسی بیشتر به مراقبت های بهداشتی نقش دارد.

راه حل های تجزیه و تحلیل کسب و کار مبتنی بر فناوری، تصمیم گیری آگاهانه را با کمک بینش های به دست آمده از مطالعه الگوها و رفتارهای مختلف و پیش بینی روندهای آینده، امکان پذیر می کند.

مراقبت از بیمار افزایش یافته است BI می تواند سیستم های مراقبت از بیمار را متحول کند و به مزایایی هم برای بیماران و هم برای صنعت مراقبت های بهداشتی منجر شود. امروزه بیشتر مردم به سلامتی توجه دارند. آنها از دستگاه هایی برای نظارت بر داده های پزشکی خود مانند ضربان قلب، فشار خون، سطح قند و غیره استفاده می کنند. این داده ها را می توان از طریق کانال های مناسب برای ذخیره سازی و دسترسی متمرکز در اختیار ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قرار داد. برنامه‌های BI می‌توانند از داده‌ها استفاده کنند و نظارت و درمان بیماران را آسان‌تر کنند و در صورت لزوم مداخله فعالانه داشته باشند.

اگر درمان یک بیمار حیاتی نیاز به تصمیم گیری مشترک در بخش های مختلف داشته باشد، بینش از ابزارهای متمرکز BI می تواند کمک زیادی کند. زمان در چنین مواردی برای نجات جان افراد ضروری است. تجسم مبتنی بر BI می تواند به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا تصمیمات بهتر و سریع تری برای ارائه مراقبت های به موقع و بالا بگیرند

همچنین می توانند به ارائه مراقبت های بهداشتی شخصی برابزارهای بی آی(BI) اساس سابقه پزشکی و خانوادگی کمک کنند. هنگامی که طیف کامل اطلاعات در یک مکان در دسترس ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی قرار گرفت، می توان برنامه های درمانی بهتر و شخصی تری را تدوین کرد.

 این نیز نیاز به تکرار غیر ضروری تست ها را از بین می برد. در صورت وجود چندین خط درمانی برای یک بیمار، سوابق جامع سابقه خانوادگی، تاریخچه بیمار و درمان برای مرجع فوری ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در دسترس خواهد بود. مورد استفاده از در صنعت مراقبت های بهداشتی(BI ) ابزارهای هوش تجاری می توانند گردش کار بالینی و اداری را تقریباً در هر حوزه مراقبت های بهداشتی ، از تشخیص و درمان بیمار گرفته تا آزمایشات بالینی و تحقیقات دارویی، افزایش دهند.

نقش هوش تجاری در سلامت

بیشتر بخوانید : مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟

تجزیه و تحلیل سلامت فردی

 تجزیه و تحلیل داده های هر بیمار و یافتن همبستگی بین خدمات مراقبتی ارائه شده و نتایج بهداشتی برای بهبود مراقبت از بیمار، افزایش تجربیات بیمار و کاهش هزینه های مراقبت

مدیریت سلامت جمعیت

تجزیه و تحلیل داده ها از منابع متعدد برای شناسایی روندهای سلامت، عوامل خطر و فرصت های مداخله در یک گروه خاص از بیماران برای بهبود سلامت جمعیت

بهینه سازی نیروی انسانی

استفاده از داده‌های سازمان‌ها برای بهینه‌سازی سطوح کارکنان، توزیع مجدد حجم کار و کاهش نرخ فرسودگی شغلی و هزینه‌های استخدام.

کشف تقلب

پردازش داده ها از منابع مختلف برای شناسایی و جلوگیری از تقلب بیمه ای، اتلاف منابع و سوء استفاده از سیستم مراقبت های بهداشتی.

مدیریت زنجیره تامین

 تجزیه و تحلیل داده های موجودی، خرید و توزیع برای بهینه سازی زنجیره تامین و کاهش هزینه ها

مدیریت کارآزمایی بالینی

 ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های کارآزمایی‌های بالینی برای بهبود کارآیی کارآزمایی و رضایت شرکت‌کنندگان، که منجر به افزایش دقت نتایج کارآزمایی می‌شود.

گزارش کیفیت و بهبود

 ایجاد گزارش‌های KPI مبتنی بر داده، از جمله میانگین مدت اقامت در بیمارستان، تعداد بستری‌های مجدد و رضایت بیمار، برای رعایت مقررات و بهبود مراقبت از بیمار.

بهبود جریان درآمد

 پردازش داده های مالی برای بهینه سازی چرخه درآمد، از جمله صورتحساب و گردش کار بیمه.

مدیریت تسهیلات

 تجزیه و تحلیل داده‌های دستگاه‌های اینترنت اشیا و نرم‌افزار مدیریت بیمارستان برای نظارت بر ایمنی، بهداشت و استفاده مناسب از امکانات مراقبت‌های بهداشتی.

تحقیقات دارویی

پردازش داده‌ها از منابع بهداشتی، دارویی و سایر منابع برای ایجاد درمان‌های جدید سریع‌تر، مؤثرتر و با عوارض جانبی کمتر.

رشد هوش تجاری از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۶ در سلامت

طبق گزارش Stratistics MRC، سهم بازار کلی هوش تجاری در صنعت سلامت با افزایش حدود 17.4 درصدی از 3.75 میلیارد دلار در سال 2017 به 15.88 میلیارد دلار تا سال 2026 همراه خواهد بود.

بخش تجزیه و تحلیل بالینی، از نظر استفاده بیشترین رشد را به همراه دارد. افزایش استفاده از EHR در همه کلینیک‌ها به همراه نیاز به ایجاد داده‌های بیمار، به این موضوع نسبت داده شده است.

با توجه به اصطلاحات فدرال ارائه شده توسط سازمان‌های محلی آمریکای شمالی، افزایش کیفیت مراقبت و کاهش هزینه‌های پزشکی در مراکز مراقبت‌های بهداشتی به یک ضرورت تبدیل شده است.

که به نوبه خود منجر به افزایش استفاده از ابزارهای تجاری برای دستیابی به چنین کارایی شده است.

قبلی خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
بعدی مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟
  • نقش هوش تجاری در سلامت
  • خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
  • تحلیل نیازمندی‌ها در مراحل پیاده‌سازی هوش تجاری (BI)
  • اهمیت هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • ابزارهای هوش تجاری
  • امنیت هوش تجاری
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • زبان برنامه نویسی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • کسب و کار
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09120939879 - آرش منصوری - سوالات مرتبط با استقرار هوش تجاری سازمانی
  • 021-33750743
  • manager@researchyar.ir
  • 09384966927 - پشتیبانی سایت و مشکلات سایت - الله بخش
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی
Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=134873
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.