جستجو برای:
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
حساب کاربری
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > ابزارهای هوش تجاری > مقدمه ای بر متابیس

مقدمه ای بر متابیس

تیر ۲۷, ۱۴۰۱
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
ابزارهای هوش تجاری

طرح کلی برای متابیس چیست؟ این یک ابزار هوش تجاری Open Source است که برای ذخیره داده‌های مربوط به داده‌ها یا برای یک هدف خاص با تمام اطلاعات پیکربندی از منابع مختلف استفاده می‌شود. سؤالات مربوط به داده ها را می توان به راحتی روشن کرد و می توان آن را به هر قالبی بر اساس تقاضای کاربران تبدیل کرد تا جداول، نمودارها یا هر گونه نمایش تصویری داده ها از این MetaData ساخته شود. از آنجایی که این یک Open Source است، هر کسی می‌تواند با دانلود کد از آن استفاده کند و آن را تغییر دهد تا بتوان به‌روزرسانی‌های جدیدتر را در ابزار ایجاد کرد.

متابیس چیست؟

ابزاری برای به اشتراک گذاشتن داده ها و نتیجه گیری های متفاوت از آن ها از تجزیه و تحلیل درون ابزار، Metabase نامیده می شود. SQL یا هر کد نویسی دیگری در این ابزار مورد نیاز نیست و هر کسی می تواند با پرسیدن هر گونه سوال یا جمع بندی در مورد داده ها، نتیجه گیری معناداری در مورد داده ها ایجاد کند. فیلترها را می توان بر روی داده ها اعمال کرد و داده های مورد نیاز را می توان در سراسر جدول یا تجسم در ابزار مرور کرد تا به راحتی بتوان اطلاعات را از جداول پیدا کرد. ایجاد نمودارها و جداول برای معنی دار ساختن تجسم برای افرادی که در داده ها جستجو می کنند بسیار آسان است.

ایجاد نمودارها یا فیلترهای مبتنی بر کد رنگی در جدول بسیار آسان است تا کاربر بتواند به راحتی ایده ای از داده ها را درک کند. فیلترهای مبتنی بر ناحیه را می توان روی داده ها اعمال کرد. هنگامی که داده ها پیچیده هستند و نمودارها و جداول معمولی نمی توانند داده ها را به راحتی درک کنند، می توان از پرس و جوها برای ساخت داده ها با استفاده از رابط کاربری استفاده کرد و به کاربران کمک کرد. رابط با SQL به کاربران کمک می کند تا داده ها را با پیچیدگی ها بشناسند. هشدارها را می‌توان در ابزار تنظیم کرد تا زمانی که داده‌ها از کنترل خارج می‌شوند، هشدارها برای همه اعضای تیم در یک سازمان ارسال شود.

موارد استفاده از MetaBase

داده ها را می توان در هر فرمت مورد نیاز کاربران، اعم از نمودارها یا جداول یا هر گونه نمایش بصری ایجاد کرد تا متابیس ابزاری برای استفاده در تجارت باشد. هنگامی که کاربران هرگونه سوال یا توضیحی در رابطه با داده‌ها دارند، می‌توانند آن را در داشبورد ارسال کنند تا کاربرانی که سؤالات را می‌بینند بتوانند آن را بررسی کرده و پاسخ دهند. یا می‌توانند بعداً برگردند و جزئیات را در داشبورد بررسی کنند. این پلتفرم به کمک داشبوردها، به اشتراک گذاشتن سؤالات یا بینش در مورد داده ها در تیم را آسان می کند.

اشکال مختلف جدول را می توان از صفحه اصلی یا داشبورد پیدا کرد و کاربر می تواند در صورت جذابیت یافتن آن در داده ها از آن استفاده کند. این تنظیم به صورت خودکار ذخیره می شود و کاربران می توانند آن را در گزارش ها نیز بگنجانند. می‌توان ناحیه‌ای برای مشاهده داشبوردها یا جداول و نمودارها تنظیم کرد و کاربر می‌تواند آن را در پیوندی با اعضای تیم به اشتراک بگذارد. این به همه کمک می کند تا در صورت نیاز جدول را به روز کنند و جدول را تعاملی تر کنند.

یکی از کاربردهای مهم Metabase این است که کاربران می توانند ابزار را با سایر پایگاه های داده متصل کنند و لیست را در داشبورد مشاهده کنند. این به جمع‌آوری داده‌ها از پایگاه‌های داده مختلف و نتیجه‌گیری در مورد آن با کمک تجسم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید :  هوش تجاری به زبان ساده و مزایای آن

اهمیت MetaBase

به عنوان یک ابزار هوش تجاری، متابیس نقش مهمی در به اشتراک گذاری داده ها و شناخته شدن آن در بین همتایان ایفا می کند. کد به صورت رایگان در دسترس است به طوری که می توان تغییراتی ایجاد کرد و از آن به روش های دیگری استفاده کرد تا داده ها به شیوه ای بهتر درک شوند. داشبوردها به اشتراک گذاری داده ها و نتیجه گیری از آن کمک می کنند.

در صورتی که تعداد سؤالات کاربران بیشتر باشد، می توان برای همین سؤالات ایجاد کرد تا سؤالات به گونه ای تنظیم شود که ابتدا به سؤالات مهم و محدود به زمان پاسخ داده شود. یک کپی از سوالات مطرح شده را می توان با کمک پرس و جو ایجاد کرد که آن را به MetaData ها نشان می دهد تا بتوان پاسخ ها را از همان داده ها جمع آوری کرد.

یک راه‌حل ایده‌آل هوش تجاری باید دوستانه و در هر مکانی در دسترس باشد تا ذینفعان بتوانند بدون اطلاع از آن در جلسات از آن استفاده کنند. این به آنها کمک می کند تا به دنبال یک راه حل ساده و در عین حال در دسترس برای هوش تجاری باشند و از این رو متابیس یک راه حل ایده آل است. این سریعتر از بسیاری از ابزارهای دیگر است و حتی در تلفن های همراه با ویژگی های کمتر در دسترس است. این به کاربران کمک می کند تا جریان داده ها را به روشی آسان درک کنند.

مزایا و معایب

مزایا و معایب متابیس در زیر آورده شده است:

استفاده از متابیس به دانش فنی زیادی نیاز ندارد. این باعث می شود که کاربران برای هر گونه اطلاعاتی به داشبوردها نگاه کنند و در مورد آن توضیح دهند.استقرار برنامه همیشه مورد نیاز نیست زیرا ورودی های داشبورد را می توان به راحتی مرتب کرد. تجزیه و تحلیل داده ها را پیچیده تر می کند و نمودارها باعث می شود که برای ارائه های تجاری خوب به نظر برسند.

پایگاه های داده را می توان به راحتی به متابیس اضافه کرد و اتصال با جزئیات رمزگذاری شده ایمن می شود. این می تواند توسط مدیر کنترل شود و جزئیات را می توان ذخیره کرد تا ابزار به طور معمول بدون پرسیدن جزئیات رمزگذاری کار کند.با توجه به معایب، کاربران باید قبل از به‌روزرسانی آن در ابزار، نقشه‌برداری داده را انجام دهند. داده ها باید مرتب شوند و به ابزار وارد شوند.

هنگامی که داده ها پیچیده می شوند، SQL ضروری است و نمی تواند بدون پرس و جوهای موجود در سیستم کار کند. همچنین نسخه اولیه در ویندوز موجود نیست و فقط در سیستم های مک کار می کند مگر اینکه ارتقا یابد.

داده ها را نمی توان به راحتی از هیچ پایگاه داده ای بدون انجام نقشه برداری داده ادغام کرد. اتصال دهنده ها در دسترس هستند اما برای اینکه ابزار به طور موثر کار کند، کار پس زمینه لازم است.

قیمت نسخه سازمانی بر اساس سرور با نرخ 10000 دلار است که دارای کلیه امتیازات و مجوز تجاری است. اگر این ابزار باید در تجارت استفاده شود، بهتر است از نسخه سازمانی استفاده کنید.

کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

دوره های مرتبط

دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور

 

آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی  صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم.

مشاهده دوره

آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL

 

شما در این دوره آموزشی (آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL) با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی

 

آموزش صفر تاصد طراحی، تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی در 98 ساعت و توسط اساتید مجرب آماده شده است.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد داشبورد سازی در سی شارپ

 

 آموزش کامل و پروژه محور مباحث به همراه مثال کاملا عملی در محیط سی شارپ که یک محیط برنامه نویسی ماکروسافتی می باشد. دوره آموزش داشبورد سازی در سی شارپ شامل ساخت یک داشبود زیبا در محیط سی شارپ به کمک کامپوننتهای ssrs و Chart.js می باشد. 

مشاهده دوره

آموزش کاملا حرفه ای ویدیویی هوش تجاری در Oracle

آموزش ویدیویی هوش تجاری در Oracle ابتدا به بررسی ساختار کلی هوش تجاری اوراکل پرداخته و سپس به مراحل نصب نرم افزارهای مرتبط با کار خود می پردازیم. سپس مباحث آنالیز داده و فاندامنتال کار را بررسی کرده و در خصوص ریپازیتوری و مسایل مربوط به ان صحبت می کنیم.

مشاهده دوره

دوره صفر تاصد آنالیز داده در SSAS

شامل مباحث تبیولار , چند بعدی , MDX  و داده کاوی در آنها

مشاهده دوره

0
برچسب ها: ابزارهای هوش تجاریمفاهیم هوش تجاری
قبلی اعضا، Tuple ها و Set ها
بعدی هوش تجاری «Business Intelligence» چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟
  • نقش هوش تجاری در سلامت
  • خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
  • تحلیل نیازمندی‌ها در مراحل پیاده‌سازی هوش تجاری (BI)
  • اهمیت هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • ابزارهای هوش تجاری
  • امنیت هوش تجاری
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • زبان برنامه نویسی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • کسب و کار
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09120939879 - آرش منصوری - سوالات مرتبط با استقرار هوش تجاری سازمانی
  • 021-33750743
  • manager@researchyar.ir
  • 09384966927 - پشتیبانی سایت و مشکلات سایت - الله بخش
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی
Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=18445
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.