جستجو برای:
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
حساب کاربری
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > مفاهیم هوش تجاری > تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست و 8 مرحله ای که باید دنبال کنید

تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست و 8 مرحله ای که باید دنبال کنید

مرداد ۲۷, ۱۴۰۱
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
مفاهیم هوش تجاری، هوش تجاری

طبق تعریف، تجزیه و تحلیل کسب و کار شناخت نیازهای کسب و کار و یافتن راه حل برای مشکلات مختلف کسب و کار است. به عبارت ساده تر، مجموعه ای از وظایف و تکنیک هایی است که به عنوان ارتباط بین ذینفعان عمل می کند و به آنها کمک می کند تا ساختار، سیاست ها و عملیات سازمان را درک کنند. آنها همچنین می توانند راه حل هایی را برای کمک به کسب و کار در رسیدن به اهداف خود توصیه کنند.

 

جان فلو، متخصص در تشکیل شرکت، تحلیلگر کسب و کار، و صاحب LLC.services ، استدلال می کند که هنگام ایجاد یک کسب و کار کوچک و بزرگ، باید بدانید که سازمان شما چگونه برای رسیدن به اهداف خود عمل می کند. به این می گویند تجزیه و تحلیل کسب و کار. تجزیه و تحلیل کسب و کار در مورد درک چگونگی عملکرد سازمان شما برای تحقق اهداف است . این مستلزم تعریف توانایی هایی است که شرکت برای ارائه محصولات به ذینفعان خارجی نیاز دارد. شما باید درک کنید که چگونه اهداف سازمانی به اهداف خاص متصل می شوند. همچنین باید یک برنامه ریزی دقیق برای کمک به دستیابی به اهداف و مقاصد تهیه کنید. اگر برای پوشش برخی از هزینه ها برای کمک به کسب و کار خود به پول نیاز دارید، دریابید که چگونه می توانید آن را با وام مالکیت دریافت کنید. در تجزیه و تحلیل کسب و کار خود، نحوه تعامل ذینفعان و واحدهای مختلف سازمانی را تعریف خواهید کرد.

شما می توانید تجزیه و تحلیل کسب و کار انجام دهید تا یک دید کلی از وضعیت فعلی شرکت خود داشته باشید . می توانید از آن برای شناسایی نیازهای کسب و کار خود نیز استفاده کنید. اغلب، تجزیه و تحلیل برای بیان و تأیید راه حل هایی انجام می شود که نیازها یا اهداف تجاری را برآورده می کند.

 

تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات ارائه شده توسط گروه عظیمی از افرادی که با شرکت در تعامل هستند ، وظیفه تحلیلگران تجاری است . مشتریان، مدیران اجرایی، کارکنان و متخصصان فناوری اطلاعات این اطلاعات را ارسال می کنند. تحلیلگران نه تنها بر خواسته های بیان شده تمرکز می کنند، بلکه نیازهای واقعی ذینفعان را برمی انگیزند. تحلیلگر گاهی ارتباط بین واحدهای سازمانی را تسهیل می کند.

در زیر 8 مرحله را که تحلیلگران کسب و کار به طور کلی دنبال می کنند آورده شده است. هر یک از مراحل برای تجزیه و تحلیل کسب و کار مهم است.

  • 1. جهت گیری کنید

مردم از تحلیلگران کسب و کار انتظار دارند که در سریع ترین زمان ممکن مشارکت در پروژه ها را آغاز کنند و تأثیر مثبت بگذارند. گاهی اوقات، در حالی که پروژه در حال انجام است، درگیر می شوند. ضروری است که به آنها مدتی برای جهت گیری اختصاص دهیم. آنها محدوده، الزامات و اهداف تجاری را روشن می کنند. آنها مدتی را صرف جمع آوری برخی اطلاعات اولیه می کنند.

 

وظایف اصلی آنها در این مرحله به شرح زیر است:

  • روشن کردن نقش خود به عنوان تحلیلگر تجاری
  • تعیین ذینفعان اصلی
  • داشتن درک روشنی از تاریخچه پروژه.
  • شناخت سیستم و فرآیندهای موجود
  • 2. شناسایی اهداف اولیه کسب و کار

اکثر تحلیلگران کسب و کار با تعریف دامنه شروع می کنند. این می تواند مشکلاتی ایجاد کند. درک نیازهای کسب و کار قبل از تعریف محدوده پروژه موثرتر است.

 

مسئولیت های شما که در این مرحله دارند عبارتند از:

  • کشف انتظارات ذینفعان اولیه
  • ادغام انتظارات متناقض جامعه تجاری شما پروژه را با درک مشترکی از اهداف آغاز می کند.
  • اطمینان از اینکه اهداف تجاری واضح و قابل دستیابی هستند.
  • حصول اطمینان از اینکه اهداف کسب و کار زمینه را برای تعریف یک محدوده فراهم می کند.
  • 3. محدوده تحلیل کسب و کار خود را تعریف کنید

یک عبارت واضح و کامل را به عنوان محدوده تعریف کنید. این به عنوان یک مفهوم پیشرو عمل می کند و به تیم کمک می کند تا بداند کسب و کار به چه چیزی نیاز دارد. به یاد داشته باشید، محدوده یک برنامه اجرایی نیست. این فقط تمام مراحل فرآیند تحلیل کسب و کار را راهنمایی می کند .

در این مرحله، وظایف اصلی تحلیلگران کسب و کار عبارتند از:

  • یک روش راه حل برای یافتن ماهیت و گستره فناوری و تغییرات فرآیندی که باید ایجاد شود.
  • تهیه پیش نویس بیانیه محدوده روشن. بررسی آن با ذینفعان
  • تایید پرونده تجاری
  • 4. طرح تحلیل کسب و کار خود را ایجاد کنید

طرح تجزیه و تحلیل کسب و کار وضوح فرآیند تجزیه و تحلیل کسب و کار را فراهم می کند. این طرح به چندین سوال پاسخ خواهد داد.

 

مسئولیت های حیاتی مربوط به ایجاد یک طرح تحلیل کسب و کار عبارتند از:

  • انتخاب مناسب ترین انواع تحویل های تحلیل کسب و کار.
  • تعریف لیست خاصی از محصولات قابل تحویل برای تجزیه و تحلیل کسب و کار. باید دامنه را به طور کامل پوشش دهد و ذینفعان را شناسایی کند.
  • یافتن جدول زمانی برای پایان دادن به تجزیه و تحلیل تجاری
  • 5. الزامات را با جزئیات تعریف کنید

الزامات دقیق و واضح و قابل اجرا مهم هستند. الزامات دقیق، اطلاعاتی را که تیم پیاده‌سازی برای طراحی راه‌حل نیاز دارند، ارائه می‌کند. مهمترین مسئولیت ها عبارتند از:

  • جمع آوری اطلاعات مورد نیاز
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات و استفاده از آن برای تهیه پیش نویس اولیه
  • بررسی و اعتبارسنجی محصولات تحویلی
  • سوال پرسیدن برای پر کردن جای خالی
  • 6. پشتیبانی از اجرای فنی

تیم پیاده‌سازی فنی نرم‌افزار را روی یک پروژه معمولی می‌سازد، سفارشی می‌کند و استقرار می‌دهد. در طی این فرآیند، وظایف کلیدی تحلیلگران تجاری عبارتند از:

بیشتر بخوانید : پیاده سازی هوش تجاری
  • بررسی طرح راه حل نهایی
  • به روز رسانی و بسته بندی مجدد اسناد مورد نیاز.
  • کار با متخصصان تضمین کیفیت و اطمینان از اینکه آنها اهمیت الزامات فنی را درک می کنند.
  • آماده بودن برای پاسخ به سوالات و کمک به حل مشکلات خاص.
  • تغییرات مدیریت نیازمندی ها
  • پیشرو در تلاش‌های تست پذیرش کاربر در صورت امکان.
  • 7. به شرکت کمک کنید راه حل را اعمال کند

گاهی اوقات یک کسب و کار نمی تواند از راه حل ها به درستی استفاده کند. در نتیجه دستیابی به اهداف اولیه دشوار خواهد بود. تحلیلگر کسب و کار باید در این مرحله نهایی برای حمایت از کسب و کار مشارکت داشته باشد. هدف از این مرحله اطمینان از آمادگی همه اعضا برای پذیرش تغییرات است.

 

وظایف اصلی تحلیلگران کسب و کار برای این مرحله عبارتند از:

 

  • تجزیه و تحلیل و توسعه اسناد فرآیند تجاری موقت. این اسناد دقیقاً بیان می کنند که چه تغییراتی در فرآیند کسب و کار باید ایجاد شود.
  • آموزش به کاربران نهایی آنها باید تمام فرآیندها و تغییرات رویه ای را درک کنند. تحلیلگر همچنین می تواند با کارکنان آموزشی همکاری کند.
  • کار با کاربران تجاری
  • 8. مقدار ایجاد شده توسط راه حل را مطالعه کنید

در طول فرآیند تحلیل کسب و کار، مراحل زیادی درگیر است. نتایج و جزئیات کسب و کار مورد بحث قرار می گیرد. مشکلات بزرگ و کوچک حل می شود. روابط ایجاد می شود و تغییرات مدیریت می شوند. سعی کنید مسیر را در میان مراحل گم نکنید. توقف کنید و ارزش ایجاد شده توسط راه حل را ارزیابی کنید.

 

مسئولیت های کلیدی درگیر در این مرحله عبارتند از:

 

  • ارزیابی پیشرفت واقعی
  • انتقال نتایج به حامی پروژه. انتقال نتایج به تیم پروژه و سایر اعضای شرکت نیز در برخی موارد ضروری است.
  • پیشنهاد پروژه های بعدی
  • مزایای تجزیه و تحلیل کسب و کار

پس از تکمیل این مرحله نهایی توسط یک تحلیلگر تجاری، انتظار می رود که شرکت فرصت های بیشتری پیدا کند . این به بهبود کسب و کار کمک می کند و منجر به پروژه های اضافی می شود.

کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

دوره های مرتبط

دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور

 

آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی  صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی

 

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی در 98 ساعت و توسط اساتید مجرب آماده شده است.

مشاهده دوره

آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL

 

شما در این دوره آموزشی (آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL) با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد داشبورد سازی در سی شارپ

 آموزش کامل و پروژه محور مباحث به همراه مثال کاملا عملی در محیط سی شارپ که یک محیط برنامه نویسی ماکروسافتی می باشد. دوره آموزش داشبورد سازی در سی شارپ شامل ساخت یک داشبود زیبا در محیط سی شارپ به کمک کامپوننتهای ssrs و Chart.js می باشد. 

مشاهده دوره

آموزش کاملا حرفه ای ویدیویی هوش تجاری در Oracle

آموزش ویدیویی هوش تجاری در Oracle ابتدا به بررسی ساختار کلی هوش تجاری اوراکل پرداخته و سپس به مراحل نصب نرم افزارهای مرتبط با کار خود می پردازیم. سپس مباحث آنالیز داده و فاندامنتال کار را بررسی کرده و در خصوص ریپازیتوری و مسایل مربوط به ان صحبت می کنیم.

مشاهده دوره
برچسب ها: اهمیت هوش تجاریهوش تجاری
قبلی KPI های منابع انسانی (HR) 
بعدی پنج ابزارهای BI که باید بدانید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • هادی عظیمی گفت:
    بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

    سلام خوب بود مچکرممم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟
  • نقش هوش تجاری در سلامت
  • خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
  • تحلیل نیازمندی‌ها در مراحل پیاده‌سازی هوش تجاری (BI)
  • اهمیت هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • ابزارهای هوش تجاری
  • امنیت هوش تجاری
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • زبان برنامه نویسی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • کسب و کار
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09120939879 - آرش منصوری - سوالات مرتبط با استقرار هوش تجاری سازمانی
  • 021-33750743
  • manager@researchyar.ir
  • 09384966927 - پشتیبانی سایت و مشکلات سایت - الله بخش
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی
Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=19444
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.