جستجو برای:
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
حساب کاربری
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > مفاهیم هوش تجاری > پنج ابزارهای BI که باید بدانید

پنج ابزارهای BI که باید بدانید

مرداد ۲۸, ۱۴۰۱
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
مفاهیم هوش تجاری، هوش تجاری

این پنج ابزار ضروری BI می تواند به شما کمک کند تا بینش هایی را برای تصمیم گیری های مهم تجاری کشف کنید

پنج ابزار ضروری BI

مردی که ژاکت آبی پوشیده و عینکی در حال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها است که جلوی کامپیوترش نشسته است.درست همانطور که یک کارشناس به جعبه ابزار مجهز به چکش، میخ و پیچ گوشتی نیاز دارد، افرادی که در زمینه هوش تجاری (BI) فعالیت می کنند باید با ابزارهای نرم افزاری خاصی آشنا باشند. هوش تجاری شامل کارکردها، استراتژی ها و ابزارهایی است که شرکت ها برای جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنند.

ابزارهای هوش تجاری می توانند فرصت های جدیدی را برای کسب و کارها برای بهبود بازگشت سرمایه (ROI) و مزیت رقابتی بر اساس بینش های یافت شده شناسایی کنند. این ابزارها در تمام بخش‌ها، صنایع و کاربران تجاری استفاده می‌شوند، بنابراین برای سرعت بخشیدن به شغل خود، یکی از آنها را بررسی کنید.در اینجا نگاهی به مزایای ابزارهای BI و پنج مورد از پرکاربردترین ابزارها داریم.

ابزار هوش تجاری (BI) چیست؟

ابزارهای هوش تجاری مقادیر زیادی از داده های ساختاریافته و بدون ساختار را از سیستم های داخلی و خارجی جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل می کنند. منابع داده ممکن است شامل اسناد، تصاویر، ایمیل، فیلم ها، مجلات، کتاب ها، پست های رسانه های اجتماعی، فایل ها و موارد دیگر باشد. ابزارهای BI این اطلاعات را از طریق پرس و جوها پیدا می کنند، که می توانند داده ها را در قالب های کاربر پسند مانند گزارش ها، داشبوردها، نمودارها و نمودارها ارائه کنند.

 

این ابزارها می توانند عملکردهایی مانند داده کاوی، تجسم داده ها، مدیریت عملکرد، تجزیه و تحلیل، گزارش دهی، متن کاوی، تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و موارد دیگر را انجام دهند. در نتیجه، کارکنان می توانند از این اطلاعات برای تصمیم گیری بهتر بر اساس پیش بینی ها، روندهای بازار و شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) استفاده کنند.

مزایای ابزارهای BI

ابزارهای BI می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا گام های هوشمندانه و چابکی را در جهت دستیابی به اهداف بزرگتر بردارد.

  • داده های متمرکز : همه داده های شما در یک مکان. شرکت ها داده ها را از پایگاه های اطلاعاتی متعدد، پورتال ها، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و غیره جمع آوری می کنند. برای درک همه چیز، به ابزارهای هوش تجاری نیاز دارید تا داده ها را با هم ترکیب کنید و انواع خاصی از نماها (مسائل، گرایش ها، تجزیه و تحلیل) را بر اساس جستارهای خود یا آنچه می خواهید بدانید ارائه دهید.
  • خودکفایی : داده ها دیگر فقط به تیم فناوری اطلاعات شرکت شما تعلق ندارند. اکنون، هر کارمند بدون تخصص فنی، حتی کارآموزان، می توانند به داده های لازم برای تیم های مربوطه خود دسترسی داشته باشند و آن ها را تجزیه و تحلیل کنند. آن‌ها می‌توانند گزارش‌هایی در مورد فروش تمام لوازم الکترونیکی در سال 2020 ایجاد کنند یا سوابق بیماران را برای شناسایی تعداد موارد COVID-19 در سال 2022 تجسم کنند.
  • پیش بینی کنید: با دسترسی به داده های زیادی از گذشته و حال، کارمندان می توانند تصمیمات مبتنی بر شواهد بگیرند. تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی پیش‌بینی‌کننده، کاربران را قادر می‌سازد تا بینش‌هایی را بر اساس سابقه عملکرد محصول یا خدمات ایجاد کنند. اگر شرایط کسب‌وکار تغییر کند، ابزارهای هوشمند می‌توانند به‌طور خودکار ناهنجاری‌ها را کشف کنند و شما می‌توانید به هنگام بروز اختلالات واکنش نشان دهید.
  • گزارش‌های خودکار: بسیاری از ابزارهای BI به‌جای وارد کردن دستی داده‌ها در صفحات گسترده اکسل یا جابه‌جایی بین ابزارهای مختلف، خودکار می‌شوند. اگر به گزارشی از یک محصول در یک دوره زمانی خاص نیاز دارید، ابزار آن را برای شما ایجاد می کند. اگر این اطلاعات مهم است و می‌خواهید آن را به یک ارائه اضافه کنید، می‌توانید تجسم‌های تعاملی ایجاد کنید و هر نمودار یا نموداری را که ممکن است نیاز داشته باشید دانلود کنید.
  • هزینه های کسب و کار را کاهش می دهد: ابزارهای BI می توانند کارهای زیادی انجام دهند، از تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده و پیش بینی فروش گرفته تا نظارت بر فرآیند در زمان واقعی، که فرآیندهای تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و گزارش دهی بسیار کارآمدتر و دقیق تر از همیشه هستند. در واقع، بیش از 50 درصد از کاربران ابزارهای BI گزارش دادند که این مزایا به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کمک می کند

5 ابزار برتر هوش تجاری

امروزه ده ها ابزار BI در دسترس است. برای تعیین پنج سایت برتر، اینها بیشترین استناد در بین ده وب سایتی بودند که بهترین ابزارهای BI را رتبه بندی کردند. این پنج ابزار BI به ترتیب خاصی رتبه بندی نمی شوند.

  • 1. Microsoft Power BI

یکی از محبوب ترین ابزارهای BI، Power BI است که توسط غول نرم افزاری پیشرو مایکروسافت ارائه شده است. این ابزار نرم‌افزاری قابل دانلود است، بنابراین می‌توانید آنالیز را بر روی ابر یا در سرور گزارش‌دهی اجرا کنید. همگام سازی با منابعی مانند فیس بوک، اوراکل و غیره، گزارش ها و داشبوردها را در عرض چند دقیقه با این ابزار تعاملی ایجاد می کند. دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی داخلی، ادغام اکسل و اتصال دهنده‌های داده است و رمزگذاری داده‌ها و نظارت بر دسترسی بلادرنگ را ارائه می‌دهد.

آموزش Power BI با Coursera: فقط در عرض دو ساعت، می توانید اصول اولیه Power BI Desktop را با این پروژه هدایت شده بیاموزید. برای ایجاد گزارش ها و داشبوردهای تعاملی، داده ها را بارگیری و تبدیل خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : راهنمای دانلود Power Bi و نحوه نصب آن
  • 2. تبلو

Tableau به خاطر قابلیت‌های تجسم داده‌های کاربرپسندش معروف است، اما می‌تواند بیش از ایجاد نمودارهای زیبا انجام دهد. ارائه آنها شامل تجزیه و تحلیل بصری زنده است، رابطی که به کاربران اجازه می دهد دکمه ها را بکشند و رها کنند تا روند داده ها را به سرعت تشخیص دهند. این ابزار از منابع داده مانند مایکروسافت اکسل، جعبه، فایل های PDF، گوگل آنالیتیکس و غیره پشتیبانی می کند. تطبیق پذیری آن به توانایی اتصال با اکثر پایگاه های داده گسترش می یابد.

  • Learn Tableau with Coursera: چندین گزینه برای یادگیری نحوه استفاده از Tableau وجود دارد.
  • تجسم داده ها با تخصص Tableau از دانشگاه کالیفرنیا دیویس
  • از Tableau برای تخصص گردش کار علم داده خود از دانشگاه کالیفرنیا ارواین استفاده کنید
  • کلاس تجسم داده و ارتباطات با Tableau از دانشگاه دوک
  • پروژه هدایت شده در تجسم سفرهای سیتی بایک با تابلو
بیشتر بخوانید : Tableau چیست و چه کاربردی در هوش تجاری دارد؟
  • 3. Dundas BI

Dundas BI یک ابزار BI مبتنی بر مرورگر است که 25 سال است که وجود دارد. مانند Tableau، Dundas BI دارای یک تابع کشیدن و رها کردن است که به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را خودشان تجزیه و تحلیل کنند، بدون اینکه تیم IT خود را درگیر کنند. این ابزار به دلیل سادگی و انعطاف پذیری خود از طریق داشبوردهای تعاملی، گزارش ها و تجزیه و تحلیل بصری شناخته شده است. از زمان آغاز به کار خود به عنوان یک ابزار تجسم داده در سال 1992، به یک پلتفرم تجزیه و تحلیل انتها به انتها تبدیل شده است که قادر به رقابت با ابزارهای جدید BI است که امروزه در دسترس است.

بیشتر بخوانید : Dundas چیست و چه کاربردی در هوش تجاری دارد؟
  • 4. QlikSense

QlikSense یک ابزار BI است که بر رویکرد سلف‌سرویس تأکید می‌کند، به این معنی که از طیف گسترده‌ای از موارد استفاده از تجزیه و تحلیل، از برنامه‌های هدایت‌شده و داشبورد گرفته تا تجزیه و تحلیل سفارشی و تعبیه‌شده، پشتیبانی می‌کند. این یک رابط کاربر پسند ارائه می دهد که برای صفحات لمسی، هوش مصنوعی پیشرفته و پلت فرم های ابری با عملکرد بالا بهینه شده است. قابلیت اکتشاف انجمنی آن، جستجو و تجزیه و تحلیل مکالمه، به کاربران اجازه می‌دهد سوالاتی بپرسند و بینش‌های عملی را کشف کنند، که به افزایش سواد داده برای کسانی که تازه از ابزارهای BI استفاده می‌کنند کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : آموزش نرم افزار کلیک ویو (Qlik view)
  • 5. SiSense

یک ابزار BI کاربرپسند است که بر ساده سازی و ساده سازی تمرکز دارد. با استفاده از این ابزار، می توانید داده ها را از منابعی مانند Google Analytics، Salesforce و غیره صادر کنید. فناوری درون تراشه آن امکان پردازش سریعتر داده ها را در مقایسه با سایر ابزارها فراهم می کند. ویژگی‌های کلیدی شامل قابلیت جاسازی تجزیه و تحلیل برچسب سفید است، به این معنی که یک شرکت می‌تواند خدمات را به طور کامل مطابق با نیازهای خود سفارشی کند. مانند سایرین، دارای قابلیت کشیدن و رها کردن است. Sisense به شما امکان می دهد گزارش ها و داشبوردها را با اعضای تیم خود و همچنین به صورت خارجی به اشتراک بگذارید.

  • آوای ریسرچیار

این نرم افزار به تازگی به لیست نرم افزار های هوش تجاری اضافه شده و می توانید از ادرس Ava.researchyar.ir به دموی آن نگاهی بیاندازید.

سایر ابزارهای محبوب BI عبارتند از: Zoho Analytics، Oracle BI، SAS Visual Analytics، Domo، Datapine، Yellowfin BI، Looker، SAP Business Objects، Clear Analytics، Board، MicroStrategy، IBM Cognos Analytics، Tibco Spotfire، BIRT، Intercom، Google Data Studio. و HubSpot.

آوای ریسرچیار

ابزارهای BI را در رزومه خود فهرست کنید

شما می توانید با یادگیری مستقل یا در حین کار با یک یا چند ابزار BI آشنا شوید. بسیاری از شرکت‌های برتر از آنها استفاده می‌کنند، بنابراین اگر برای نقش و صنعتی که در آن درخواست می‌کنید منطقی باشد ، می‌توانید از فهرست کردن رایج‌ترین آنها در بخش مهارت‌های رزومه خود بهره ببرید. مدیران استخدام ممکن است به طور خاص مراقب متقاضیانی باشند که با ابزارهای BI خاص تجربه دارند، به خصوص اگر در شرح شغل به آن اشاره شده باشد.

 

در مفاهیم، ​​ابزارها و برنامه‌های هوش تجاری شیرجه بزنید تا نحوه کار با مجموعه داده‌های بزرگ را با استفاده از قابلیت‌های پردازش تحلیلی آنلاین و تجسم MicroStrategy برای ایجاد تجسم‌ها و داشبوردها بیاموزید. این مهارت ها را می توان برای حمایت از تصمیم گیری استراتژیک در هر بخش تجاری مورد استفاده قرار داد.

 

اگر به دنبال شغلی در تجزیه و تحلیل داده به عنوان تحلیلگر داده، دانشمند داده یا متخصص انبار داده هستید، ثبت نام در تجزیه و تحلیل داده های Google را در نظر بگیرید . شما مهارت های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل، مدیریت و تجسم داده ها را برای بینش های تجاری و راه اندازی حرفه خود در زمینه هوش تجاری به دست خواهید آورد.

کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

دوره های مرتبط

دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور

 

آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی  صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم.

مشاهده دوره

آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL

 

شما در این دوره آموزشی (آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL) با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد داشبورد سازی در سی شارپ

 آموزش کامل و پروژه محور مباحث به همراه مثال کاملا عملی در محیط سی شارپ که یک محیط برنامه نویسی ماکروسافتی می باشد. دوره آموزش داشبورد سازی در سی شارپ شامل ساخت یک داشبود زیبا در محیط سی شارپ به کمک کامپوننتهای ssrs و Chart.js می باشد. 

مشاهده دوره

آموزش کاملا حرفه ای ویدیویی هوش تجاری در Oracle

آموزش ویدیویی هوش تجاری در Oracle ابتدا به بررسی ساختار کلی هوش تجاری اوراکل پرداخته و سپس به مراحل نصب نرم افزارهای مرتبط با کار خود می پردازیم. سپس مباحث آنالیز داده و فاندامنتال کار را بررسی کرده و در خصوص ریپازیتوری و مسایل مربوط به ان صحبت می کنیم.

مشاهده دوره
برچسب ها: آموزش هوش تجاریابزارهای هوش تجاریهوش تجاری
قبلی تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست و 8 مرحله ای که باید دنبال کنید
بعدی داده کاوی چه نقشی در هوش تجاری دارد؟

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • هادی عظیمی گفت:
    بهمن ۱۷, ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

    سلام ممنون بابت توضیحات خوبی که دادید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟
  • نقش هوش تجاری در سلامت
  • خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
  • تحلیل نیازمندی‌ها در مراحل پیاده‌سازی هوش تجاری (BI)
  • اهمیت هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • ابزارهای هوش تجاری
  • امنیت هوش تجاری
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • زبان برنامه نویسی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • کسب و کار
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09120939879 - آرش منصوری - سوالات مرتبط با استقرار هوش تجاری سازمانی
  • 021-33750743
  • manager@researchyar.ir
  • 09384966927 - پشتیبانی سایت و مشکلات سایت - الله بخش
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی
Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=19466
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.