جستجو برای:
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • معرفی پکیج های آموزشی
  • مسیرهای آموزشی
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در SQL
    • مسیر راه متخصص هوش تجاری در Oracle
    • مسیر راه صفر تا صد آنالیز داده در SSAS
    • مسیر راه داشبورد سازی به کمک زبان برنامه نویسی سی شارپ
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد نمایش داده در پاور بی آی
    • مسیر راه آموزش صفر تا صد هوش تجاری در پاور بی آی (با رویکرد مدلسازی داده)
  • پروژه ها
    • پروژه های گروه ریسرچیار
    • دوره های هوش تجاری
  • انجمن هوش تجاری ایران
    • ویکی KPI
    • آوا ریسرچیار
  • بلاگ
  • مدرسین
حساب کاربری
آخرین اطلاعیه ها
لطفا برای نمایش اطلاعیه ها وارد شوید

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > مفاهیم هوش تجاری > KPI های منابع انسانی (HR) 

KPI های منابع انسانی (HR) 

مرداد ۲۶, ۱۴۰۱
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
مفاهیم هوش تجاری

((( بدون داده، شما فقط یک فرد دیگر هستید که نظر دارد))) … مسلماً معروف‌ترین نقل قول دکتر ویلیام ادواردز دمینگ، آماردان و مشاور مدیریت آمریکایی با نفوذ است. مطمئناً، شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPI) در منابع انسانی(HR) – شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPI) – برای استفاده حداکثری از داده‌های مربوط به پرسنل و کل نیروی کار بسیار مهم هستند.

اگر نتایج کار خود را نسنجید، بهبود در مدیریت افراد غیرممکن است. اگر “عملکرد خوب” را تعریف نکنید و چگونه می توانید آن را اندازه گیری کنید، چگونه متوجه خواهید شد که آیا عملکرد خوبی دارید؟

 

بنابراین در تجارت، اگر عملکرد منابع انسانی(HR) خود را اندازه نگیرید، چگونه متوجه خواهید شد که چقدر موفق هستید؟ برای اندازه گیری موفقیت، به شاخص های عملکرد نیاز دارید.در این مطلب ، به بررسی دقیق KPIها در منابع انسانی(HR) می پردازیم، که می توانید در برنامه گواهینامه معیارهای منابع انسانی(HR) و داشبورد ما نیز به طور عمیق بررسی کنید. ما در مورد چیستی آنها بحث خواهیم کرد، چگونه می توانید از آنها استفاده کنید و چارچوبی برای ایجاد آنها ارائه می دهیم!

KPIهای منابع انسانی(HR) چیست؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) نگاه کنیم. KPI ها معیارهای استراتژیک هستند. KPI یک معیار قابل سنجش است که برای ارزیابی میزان اثربخشی یک شرکت در دستیابی به اهداف کلیدی تجاری استفاده می شود. این بدان معنا نیست که هر چیزی که می توانید اندازه گیری کنید KPI در HR است. تنها معیارهایی که ارتباط مستقیمی با استراتژی سازمانی دارند را می توان KPI نامید.

شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی(HR) (HR KPIs) معیارهای HR هستند که برای مشاهده اینکه چگونه منابع انسانی(HR) به بقیه سازمان کمک می کند استفاده می شود. این بدان معناست که یک KPI در منابع انسانی(HR) میزان موفقیت منابع انسانی(HR) در تحقق استراتژی منابع انسانی(HR) سازمان را اندازه گیری می کند.

استراتژی منابع انسانی(HR) از استراتژی سازمانی پیروی می کند. به عبارت دیگر، شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی(HR)، عملکرد سازمانی را برای منابع انسانی(HR) منعکس می کنند، زیرا بر اساس نتایج منابع انسانی(HR) مرتبط با دستیابی به اهداف تجاری تعریف می شوند. این اهداف تجاری اغلب در کارت امتیازی متوازن فرموله می شوند .

بیایید از یک مثال برای نشان دادن نحوه کارکرد آن استفاده کنیم.Dodgers سازمانی است که تلاش می کند در یک چشم انداز بسیار رقابتی نوآوری کند. به همین دلیل، هیئت مدیره تصمیم گرفت که هزینه ها را در همه جا کاهش دهند ، به جز در بخش نوآوری محصول. سوال این است که چگونه این هدف به شاخص های کلیدی منابع انسانی(HR) ترجمه می شود؟

کل سازمان نیاز به صرفه جویی در پول دارد، از جمله منابع انسانی(HR). برای مثال، این کاهش می تواند در مورد هزینه های استخدام اعمال شود. هزینه در حال حاضر 500000 دلار است و باید به 400000 دلار کاهش یابد. در این مورد ” KPI هزینه استخدام به دلار ” است، امتیاز فعلی 500000 دلار و هدف برای این KPI 400000 دلار است.

دومین KPI مربوط به HR می تواند «رفتار نوآورانه» باشد که در نظرسنجی مشارکت سالانه اندازه گیری می شود. امتیاز آن در مقیاس 10 امتیازی در حال حاضر 6.2 است. هدف روی 7.5 یا بالاتر تنظیم شده است. دستیابی به این امر مستلزم کمی کار است!الگوی HR KPI می تواند به صورت زیر باشد.

 

KPI برای بخش منابع انسانی (HR)

منابع انسانی(HR) می تواند چندین KPI را برای رسیدن به یک هدف تجاری خاص اضافه کند. هر یک از این KPI ها را می توان به اهداف کوچکتر تقسیم کرد.برای تحقق استراتژی منابع انسانی(HR)، بهترین کار این است که این KPI ها همسو باشند. با این حال، گاهی اوقات، آنها در تضاد هستند.

 

به عنوان مثال، اگر مجبور باشید هزینه های بودجه یادگیری و توسعه خود را کاهش دهید ، در حالی که سعی در تحریک نوآوری دارید، با انتخاب دشواری روبرو هستید. چالش استراتژیک تحریک نوآوری و در عین حال کاهش بودجه آموزشی است. این مثال خوبی از این است که چگونه KPIهای منابع انسانی(HR) به منابع انسانی(HR) کمک می کنند تا اهداف استراتژیک خود را تحقق بخشد و به اهداف بقیه سازمان کمک کند.

فهرست شاخص های کلیدی منابع انسانی(HR)

بسیاری از مقالاتی که به صورت آنلاین پیدا می‌کنید، ده‌ها و گاهی نزدیک به صد KPI را فهرست می‌کنند. گول نخورید: بیشتر اینها معیارهای ساده منابع انسانی(HR) هستند که ردیابی آنها مهم نیست، زیرا معمولاً با استراتژی سازمانی همخوانی ندارند.در زیر چند نمونه از آنچه KPI های منابع انسانی(HR) نیستند آورده شده است :

  • میانگین هزینه مصاحبه
  • میانگین طول قرار دادن
  • میانگین طول خدمت
  • میانگین درامد
  • میانگین تعداد ساعات آموزش به ازای هر کارمند
  • میانگین تعداد روزهای مرخصی برای هر کارمند
  • میانگین تعداد مرخصی بدون حقوق به ازای هر کارمند
  • میانگین سن بازنشستگی
  • هزینه جبران خسارت به عنوان درصدی از درآمد
  • رضایت از آموزش کارکنان
  • نسبت HR به FTE

و غیره.

چرا اینها KPI نیستند؟ زیرا آنها چیزی در مورد اثربخشی به ما نمی گویند. به عنوان مثال، آیا به ازای هر 100 کارمند به 1 کارمند HR نیاز داریم یا 1.5؟ صرفاً اندازه گیری نسبت HR به FTE پاسخی به این سؤال نمی دهد.به طور خلاصه، هیچ یک از این معیارها به طور مستقیم به رسیدن به استراتژی سازمان کمک نمی کند.

 

ارزیابی شایستگی HR 2025

مهارت‌های منابع انسانی(HR) شما چقدر آینده‌نگر هستند؟ از ارزیابی 10 دقیقه ای ما استفاده کنید تا متوجه شوید!

KPIهای مورد استفاده در یک سازمان منحصر به فرد هستند. هر سازمانی متفاوت است – و KPIها باید این منحصر به فرد بودن را منعکس کنند.

در اینجا لیستی از KPIهای نمونه برای قرار دادن در داشبورد HR آمده است :

  • میزان غیبت یا Absence rate: میزان غیبت در سازمان معمولاً از تقسیم تعداد روزهای کاری که کارمند در آن غیبت داشته بر تعداد کل روزهای کاری آنها محاسبه می شود.
  • هزینه غیبت یا Absence cost : کل هزینه غیبت با احتساب حقوق کارکنان، هزینه مدیریت غیبت و هزینه جایگزینی محاسبه می شود. این KPI به ویژه برای کشورهای اروپایی با اتحادیه های کارگری قوی و درجه بالایی از حمایت از کارمندان مرتبط است.
  • رضایت از مزایا یا Benefits satisfaction : رضایت از مزایای کارکنان معمولاً از طریق نظرسنجی مشارکت کارکنان اندازه گیری می شود. این موارد می تواند در کاهش جابجایی کارکنان بسیار مفید باشد.
  • نرخ بهره وری کارکنان یا Employee productivity rate : اگرچه محاسبه این معیار دشوار است، اما چیزی در مورد ظرفیت رشد از نظر تولید سرمایه انسانی می گوید. اغلب به سرعت مربوط می شود یا می تواند دقت را منعکس کند.
  • شاخص رضایت کارکنان یا Employee satisfaction index: رضایت کارکنان از طریق نظرسنجی های نگرش و مشارکت کارکنان اندازه گیری می شود. نارضایتی یکی از دلایل رایج جابجایی کارکنان است.
  • شاخص مشارکت کارکنان یا Employee engagement index: مشارکت کارکنان نیز از طریق نظرسنجی های نگرش یا مشارکت اندازه گیری می شود. مشارکت بالای کارکنان، بهره وری بالاتر، خدمات بهتر به مشتریان، گردش مالی کمتر و بسیاری از نتایج مرتبط و مثبت دیگر را پیش بینی می کند.
  • شاخص نوآوری کارکنان یا Employee innovation index : نوآوری نیز از طریق نظرسنجی نگرش یا مشارکت اندازه گیری می شود. نوآوری بیشتر و بیشتر عامل اصلی موفقیت کسب و کار است. این نقش منابع انسانی(HR) است که این نوآوری را فعال کند.
  • نرخ ارتقای داخلی یا Internal promotion rate : این KPI با تقسیم تعداد وظایف ارشدی که از طریق ارتقای داخلی تکمیل شده اند بر تعداد کل پست های ارشد پر شده اندازه گیری می شود. استخدام‌های داخلی اغلب سریع‌تر انجام می‌شوند، خطر استخدام بد را کاهش می‌دهند و مدت بیشتری در این نقش باقی می‌مانند.
  • امتیاز خالص پروموتر یا Net Promoter Score: امتیاز خالص پروموتر (NPS) روشی عالی برای اندازه گیری درجه ای است که کسی یک سرویس یا کسب و کار را به شخص دیگری توصیه می کند. برای اینکه بدانید کارکنان چقدر از خدمات منابع انسانی(HR) راضی هستند، می توانید NPS منابع انسانی(HR) را اندازه گیری کنید. با استفاده از NPS، می‌توانید اندازه‌گیری کنید که افراد تا چه حد کار کردن برای سازمان را توصیه می‌کنند. بسته به اهداف استراتژیک شما، NPS می تواند یک KPI قوی برای منابع انسانی(HR) باشد.
  • درصد هزینه نیروی کار یا Percentage of cost of the workforce : این معیاری است که هزینه نیروی کار را می گیرد و آن را بر کل هزینه ای که سازمان با آن مواجه است تقسیم می کند. این KPI، اگرچه اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرد، می تواند برای اهداف کاهش هزینه یا کمک به بهبود اتوماسیون/ربات سازی در یک سازمان استفاده شود.
  • کیفیت استخدام یا Quality of hire: کیفیت استخدام درصدی از استخدام‌های جدید است که توسط مدیرشان در طول بررسی عملکردشان رتبه خوبی دریافت می‌کنند. کیفیت استخدام نشان می دهد که منابع انسانی(HR) چقدر در استخدام و انتخاب نامزدها موثر است. حفظ کیفیت بالای رتبه استخدام سازمان را قادر می سازد تا به اهداف استراتژیک خود دست یابد.
  • نرخ گردش مالی یا Turnover rate: گردش مالی یک معیار بسیار رایج و همچنین یک KPI مهم است، زیرا گردش مالی بالا می تواند بسیار پرهزینه باشد.
  • نرخ گردش غیر ارادی یا Involuntary turnover rate: همه گردش مالی داوطلبانه نیست. این تعداد استعفاهای کارفرما به عنوان درصدی از کل استعفاها است.
  • نرخ جابجایی داوطلبانه یا Voluntary turnover rate : این تعداد استعفای کارکنان به عنوان درصدی از کل استعفاها است.
  • نرخ گردش مالی ناخواسته یا Unwanted turnover rate : همه گردش مالی بد نیست. وقتی بازیگران بد می روند معمولا مثبت است. این تعداد مجریان خوب خروجی به عنوان درصدی از کل اجراکنندگان است.
  • اثربخشی آموزش یا Training effectiveness: آموزش باید برای رسیدن به هدف(های) خود مؤثر باشد.
  • نرخ ترک 90 روزه یا 90-day quit rate: یا نرخ ترک 360 روزه. این تعداد استخدام هایی است که ظرف 3 ماه یا یک سال کار را ترک می کنند. درصد دو رقمی در حال حاضر بسیار بد است. این وظیفه منابع انسانی(HR) است که افراد مناسب را به خدمت بگیرد. عدم انجام این کار تأثیر قابل اندازه گیری منفی بر اثربخشی سازمانی خواهد داشت. این یک KPI کلیدی استخدام است.

این مقالات بهت کمک میکنن تا درباره KPI بیشتر بدونی و یاد بگیری

مقالات KPI

ویژگی های KPI های HR خوب

اکنون تفاوت بین معیارها و KPIها را می دانید و می دانید که چگونه به شاخص های عملکرد کلیدی منابع انسانی(HR) دست پیدا کنید. سوالی که باقی می ماند این است که “ویژگی های KPIهای منابع انسانی(HR) خوب چیست؟”

 

در مقاله ای در سال 2009 ، اکرسون تعدادی از ویژگی های KPIهای “خوب” را توصیف می کند.

  • Sparse: شما فقط باید روی چند KPI HR تمرکز کنید. به دلایلی به آنها شاخص های کلیدی عملکرد گفته می شود. روی موارد ضروری تمرکز کنید و بقیه را کنار بگذارید. قانون کلی باقی می ماند: هر چه کمتر، بهتر.
  • قابل حفاری: شما باید بتوانید جزئیات را سوراخ کنید. چرا ما به هدف هزینه های استخدام خود نمی رسیم؟ چه گروه هایی پرهزینه ترین برای استخدام هستند؟ با حفاری کردن، می توانید به راحتی موفقیت آینده خود را پیش بینی کنید و ببینید در کجا پیشرفت وجود ندارد.
  • ساده: کاربران باید KPI را درک کنند. اگر ساده نباشد، برقراری ارتباط و تمرکز روی آن سخت است.
  • قابل اقدام: دلیل اینکه HR فقط بر KPIهای مرتبط با نتایج منابع انسانی(HR) تمرکز می کند این است که آنها می توانند بر آنها تأثیر بگذارند. منابع انسانی(HR) مسئولیتی در قبال درآمد یا موفقیت فروش ندارد. فقط روی شاخص های کلیدی عملکرد تمرکز کنید که می توانید بر چه نتایجی تأثیر بگذارید.
  • Owned: مطابق با نکات قبلی، KPIها باید صاحب داشته باشند. این مالک در صورت موفقیت پاداش دریافت می کند و در صورت عدم اصابت به هدف مسئول خواهد بود. مالک KPI منابع انسانی(HR) احتمالاً یکی از اعضای ارشد تیم مدیریتی است - مانند یک رهبر بخش یا مدیر.
  • همبسته: KPI باید با نتیجه مورد نظر مرتبط باشد. وقتی در مورد اهداف کسب و کار صحبت می کنیم، KPIهای منابع انسانی(HR) باید با این نتایج کسب و کار مرتبط باشند. با استخدام افراد با عملکرد بهتر مستقیماً به صرفه جویی در هزینه دست نخواهید یافت.
  • استخدام مجریان خوب حیاتی است، اما زمانی که شرکت برای بقای خود نیاز به کاهش هزینه دارد، این نباید تمرکز اصلی شما باشد. شاید بتوانید هزینه استخدام را تا 30 درصد کاهش دهید بدون اینکه واقعاً کیفیت استخدام را کاهش دهید. این مهم تر است زیرا به تحقق استراتژی شرکت کمک می کند.گریفین (2004) اظهار داشت که باید ارتباط مستقیمی از KPI به اهداف، از اهداف به اهداف و از اهداف به استراتژی وجود داشته باشد.
  • تراز: همسویی KPIهای منابع انسانی(HR) چیزی است که قبلاً به طور خلاصه به آن اشاره کردیم. KPI ها نباید یکدیگر را تضعیف کنند.

چارچوب ساده تری وجود دارد که همه ما با آن آشنا هستیم و موارد فوق را خلاصه می کند. جایگزینی که توسط Hursman (2010) تعریف شده است، مخفف معروف SMART است. این مخفف است

 

  • هوشمندانه
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • زمان محدود

دانستن این معیارها باید به شما در ایجاد شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی(HR) مرتبط که برای موفقیت نیاز دارید کمک کند. میانگین طول خدمت یک KPI هوشمند نیست. در حالی که به راحتی قابل اندازه گیری و دستیابی است، هوشمند، مرتبط یا محدود به زمان نیست. مدت زمانی که یک کارمند در یک شرکت می ماند به خودی خود نشان دهنده میزان کارآمدی، بهره وری یا نوآوری آنها نیست. با نیازها و اهداف کلی کسب و کار ارتباطی ندارد.

 

در مقابل، نرخ ارتقای داخلی یک KPI هوشمند است. این هوشمند است زیرا نشان می دهد که چگونه کارکنان مهارت ها و پیشرفت خود را توسعه می دهند یا نه. قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. چنین KPI نشان می دهد که چه تعداد کارمند از طریق شرکت افزایش می یابد. از منظر هزینه، برای یک سازمان سودمند است. اگر شرکتی مجبور به استخدام خارجی نباشد، در هزینه ها صرفه جویی می کند.

در دوران تحصیلات تکمیلی، یک سری مصاحبه با مدیران منابع انسانی(HR) مختلف انجام دادم. یکی از سوالاتی که از آنها پرسیدم این بود: عملکرد خوب برای منابع انسانی(HR) چگونه است؟

 

هنوز پاسخ اولین مدیر منابع انسانی(HR) را که این سوال را پرسیدم به یاد دارم. او رئیس HR در یک سازمان حسابداری برتر در هلند بود و پاسخ او این بود: “ما در منابع انسانی(HR) چنین چیزی نداریم”.وقتی از او پرسیدم منظورش چیست، توضیح داد که کارش را انجام داده و همه چیز را به خوبی اجرا کرده است. وقتی از او پرسیدم که عملکرد او به عنوان یک مدیر منابع انسانی(HR) چگونه سنجیده می شود، او گفت: “اینطور نیست”.

این مرا شگفت زده کرد. چیزی که من را بیشتر متعجب کرد این بود که او اصلاً این موضوع را عجیب نمی دید. علاوه بر این، این یک سازمان حسابداری بود، اعداد محور باید در DNA آنها باشد!

KPIهای پیشرو در مقابل عقب ماندگی

تمایز نهایی که باید در آن غواصی کرد، تمایز بین KPIهای پیشرو و عقب مانده است. کاپلان و نورتون (2007) ، محققانی که کارت امتیازی متوازن را ارائه کردند، تفاوت را در مقاله خود توضیح می دهند.

یک شاخص پیشرو به تحولات و علل آینده اشاره دارد. این شاخص ها مقدم بر یک رویداد هستند. به عنوان مثال، بهره وری یک KPI پیشرو برای هزینه نیروی کار است.

 

شاخص عقب ماندگی به تحولات و اثرات گذشته اشاره دارد. این نشان دهنده نتایج گذشته KPIها است. اگر بهره‌وری یک KPI پیشرو در HR برای هزینه نیروی کار باشد، نرخ بیماری یک KPI عقب مانده خواهد بود. یک KPI جایگزین جایگزین، هزینه نیروی کار برای هر کارمند است.هنگامی که هدف کسب و کار حمایت از صلاحیت کارکنان باشد، شاخص پیشرو و عقب مانده مربوطه چه خواهد بود؟ برای مثال زمانی که صلاحیت (دوباره) ثابت برای ارائه خدمات واجد شرایط ضروری است، این موضوع مرتبط است.

در این مورد، شاخص پیشرو می تواند زمان رسیدن به مهارت باشد – هر چه کارکنان سریعتر آموزش را کامل کنند، دانش سریعتر اجرا می شود. این به بهره وری و نوآوری در سراسر یک سازمان کمک می کند. شاخص عقب ماندگی می تواند درصد کارکنانی باشد که صلاحیت را تکمیل کرده اند.

همانطور که در این مثال‌ها مشاهده می‌کنید، شاخص‌های اصلی اغلب دقیق‌تر هستند، اما بینش جالبی از عملکرد مداوم KPI ارائه می‌دهند. نشانگر عقب ماندگی دقیق تر است، اما فقط پس از این واقعیت.گنجاندن این انواع مختلف KPI به ایجاد کارت امتیازی کمک می کند که هم آینده را پیش بینی کند و هم موفقیت تاریخی را دنبال کند.

 

ایجاد کارت امتیازی HR KPI: یک مورد تجاری واقعی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، همه KPIها مرتبط نیستند. همه KPIها به درک عملکرد منابع انسانی(HR) کمک نمی کنند. در این بخش، مثالی از نحوه ایجاد یک الگوی HR KPI برای یک بخش استخدام ارائه خواهیم داد. این مثال بر اساس یک شرکت واقعی در بخش دریایی است.

بخش دریایی غرب در آب های دشواری قرار دارد. جایی که 50 سال پیش، بیشتر کشتی‌ها در خانه ساخته می‌شدند، این روزها ساخت کشتی‌های باری و تانکرهای بزرگ در شرق آسیا بسیار ارزان‌تر است.

رقابت با نیروی کار ارزان و فولاد چین برای این شرکت کشتی سازی مستقر در ایالات متحده دشوار بود. بنابراین یک استراتژی تمایز هزینه قابل اجرا نبود.این شرکت خاص تصمیم گرفت سرمایه گذاری زیادی در فناوری و نوآوری انجام دهد، زیرا می دانست که بیشتر مشتریان فعلی آنها به مهارت های کشتی سازی با فناوری پیشرفته (عمدتا کشتی های کوچکتر) با قیمت بسیار بالاتر علاقه مند هستند.

 

اهداف استراتژیک هرگز به صورت مجزا اتفاق نمی افتند. این سازمان نمونه باید هزینه ها را کاهش دهد و در عین حال از طریق استخدام هوشمندتر نوآورتر شود.آنها باید هزینه های استخدام را کاهش دهند

آنها می خواهند متخصصان واجد شرایط بیشتری را استخدام کنند.نقشه استراتژی استخدام در تصویر زیر نشان داده شده است.

نقشه استراتژی استخدام

فلش های آبی در الگو روابط داخلی بین اهداف مختلف را نشان می دهد. هیئت اجرایی اهداف استراتژیک را تعیین می کند. مدیر منابع انسانی(HR) اهداف منابع انسانی(HR) را تعیین می کند.

در مرحله بعد باید برای هر هدف یک یا چند KPI ایجاد کنیم. چگونه کاهش در زمان تحویل را اندازه گیری می کنید؟ و در مورد جذابیت شما به عنوان یک کارفرما چطور؟

پس از تعریف KPI برای هر هدف، باید امتیاز فعلی و هدف خود را مشخص کنید. الگوی KPI حاصل می‌تواند به شکل زیر باشد.

  • الگوی HR KPI تکمیل شده
  • الگوی KPI منابع انسانی(HR)

و در اینجا، الگوی تکمیل شده KPI منابع انسانی(HR) ما است. بر اساس استراتژی سازمان، ما تعدادی KPI را تعریف کرده‌ایم که به ما در رسیدن به اهداف استراتژیک منابع انسانی(HR) کمک می‌کند. ما آنها را با اندازه گیری امتیاز فعلی خود و با تعیین هدف مشخص کرده ایم.

ایجاد KPIهای منابع انسانی(HR) که سازگار هستند و به کسب و کار ارزش می افزایند یک تمرین چالش برانگیز است. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، منابع انسانی(HR) را قادر می‌سازد تا ارزش فوق‌العاده‌ای به کسب‌وکار به روشی اثبات‌شده و مبتنی بر داده‌ها اضافه کند. تعیین اهداف با استفاده از KPIهای منابع انسانی(HR) چارچوبی را در اختیار ما قرار می دهد که به تصمیم گیری بهتر و هدایت نتایج استراتژیک کسب و کار کمک می کند.

کلام پایانی

KPIها چیزهای زیادی دارند، زیرا تنظیم آنها مستلزم درک کامل استراتژی و اهداف سازمان است. شاخص‌های کلیدی عملکرد(KPI) منابع انسانی(HR) راهی هستند که در آن منابع انسانی(HR) می‌تواند به بهترین نحو در استراتژی کلی و تا حد امکان مؤثر باشد.

 

برای یادگیری (بسیار) بیشتر در مورد نحوه ایجاد KPIهای همسو با سازمان، دوره آنلاین معیارهای منابع انسانی(HR) استراتژیک ما را بررسی کنید . در این دوره، ما عمق کامل معیارهای HR را بررسی می کنیم و مثال های زیادی ارائه می دهیم. این دوره توسط سه تمرین‌کننده به نام‌های رنه کلپ که مدیر منابع انسانی(HR) در فیلیپس بود و مدیریت منابع انسانی(HR) را تدریس می‌کرد، دیوید کریلمن، که مسلماً یکی از با تجربه‌ترین متخصصان در این زمینه است، و مارک لارنس، رهبر تجزیه و تحلیل مردم در گلکسو اسمیت کلاین، تدریس می‌شود. یادگیری مبارک!

کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

دوره های مرتبط

دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور

 

آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی  صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم.

مشاهده دوره

آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL

 

شما در این دوره آموزشی (آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL) با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی

 

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی در 98 ساعت و توسط اساتید مجرب آماده شده است.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد داشبورد سازی در سی شارپ

 آموزش کامل و پروژه محور مباحث به همراه مثال کاملا عملی در محیط سی شارپ که یک محیط برنامه نویسی ماکروسافتی می باشد. دوره آموزش داشبورد سازی در سی شارپ شامل ساخت یک داشبود زیبا در محیط سی شارپ به کمک کامپوننتهای ssrs و Chart.js می باشد. 

مشاهده دوره

آموزش کاملا حرفه ای ویدیویی هوش تجاری در Oracle

آموزش ویدیویی هوش تجاری در Oracle ابتدا به بررسی ساختار کلی هوش تجاری اوراکل پرداخته و سپس به مراحل نصب نرم افزارهای مرتبط با کار خود می پردازیم. سپس مباحث آنالیز داده و فاندامنتال کار را بررسی کرده و در خصوص ریپازیتوری و مسایل مربوط به ان صحبت می کنیم.

مشاهده دوره
برچسب ها: KPIآموزش هوش تجاریاهمیت KPIهوش تجاری
قبلی KPI چیست؟
بعدی تجزیه و تحلیل کسب و کار چیست و 8 مرحله ای که باید دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مزایای هوش تجاری در مراقبت های بهداشتی چیست ؟
  • نقش هوش تجاری در سلامت
  • خدمات مشاوره هوش تجاری (BI)
  • تحلیل نیازمندی‌ها در مراحل پیاده‌سازی هوش تجاری (BI)
  • اهمیت هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • ابزارهای هوش تجاری
  • امنیت هوش تجاری
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • زبان برنامه نویسی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • کسب و کار
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09120939879 - آرش منصوری - سوالات مرتبط با استقرار هوش تجاری سازمانی
  • 021-33750743
  • manager@researchyar.ir
  • 09384966927 - پشتیبانی سایت و مشکلات سایت - الله بخش
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی
Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa M-icon-aparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=19393
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.