جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحات
    • بلاگ
    • انجمن هوش تجاری ایران
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
    • فرصت های شغلی
    • پروژه های گروه ریسرچیار
      • پروژه های گروه
      • دوره های هوش تجاری
      • هوشمند سازی سازمان
      • مشاوره (آنلاین و حضوری)
  • رزومه تیم
    • اعضای هیئت مدیره شرکت
      • مهندس مهدی مقیمی (مدیر عامل)
      • مهندس محمدرضا قطبی زاده وحدانی
    • مدرسین شرکت
      • مهندس فهیمه زارعی (مدیر واحد انبار داده)
      • مهندس رضا قربانی (مدیر واحد هوش تجاری اندروید)
      • مهندس بهزاد رضایی (مدیر واحد داده کاوی)
      • مهندس ناهید خیرالدین (مدیر واحد پاور بی آی)
      • مهندس طاهره صفائی (مدیر تولید)
      • مهندس سعید محبی
      • مهندس محمد مهدی سیمین
      • مهندس عباس فرمانی
      • مهندس جابر علوی
      • مهندس زهرا توکلی راد
      • مهندس رضا رجائی
  • محصولات
    • فروشگاه
    • آوای ریسرچیار
      • پرتال جامع هوش تجاری یکپارچه آوا
      • دمو آوای ریسرچیار
    • ویکی KPI
  • مدرس شو
  • بروشور

به علت تغییر قالب در صورت بروز مشکلات احتمالی در خرید و دانلود دوره ها با شماره 09149885265 تماس بگیرید

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

ثبت نام

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.

گروه هوش تجاری ریسرچیار
  • صفحات
    • بلاگ
    • انجمن هوش تجاری ایران
    • تماس با ما
    • قوانین و مقررات
    • فرصت های شغلی
    • پروژه های گروه ریسرچیار
      • پروژه های گروه
      • دوره های هوش تجاری
      • هوشمند سازی سازمان
      • مشاوره (آنلاین و حضوری)
  • رزومه تیم
    • اعضای هیئت مدیره شرکت
      • مهندس مهدی مقیمی (مدیر عامل)
      • مهندس محمدرضا قطبی زاده وحدانی
    • مدرسین شرکت
      • مهندس فهیمه زارعی (مدیر واحد انبار داده)
      • مهندس رضا قربانی (مدیر واحد هوش تجاری اندروید)
      • مهندس بهزاد رضایی (مدیر واحد داده کاوی)
      • مهندس ناهید خیرالدین (مدیر واحد پاور بی آی)
      • مهندس طاهره صفائی (مدیر تولید)
      • مهندس سعید محبی
      • مهندس محمد مهدی سیمین
      • مهندس عباس فرمانی
      • مهندس جابر علوی
      • مهندس زهرا توکلی راد
      • مهندس رضا رجائی
  • محصولات
    • فروشگاه
    • آوای ریسرچیار
      • پرتال جامع هوش تجاری یکپارچه آوا
      • دمو آوای ریسرچیار
    • ویکی KPI
  • مدرس شو
  • بروشور
شروع کنید
آخرین اطلاعیه ها
جهت نمایش اطلاعیه باید وارد سایت شوید
0

وبلاگ

گروه هوش تجاری ریسرچیار > بلاگ > هوش تجاری > مفاهیم هوش تجاری > آشنایی با انواع پارامترهای هوش تجاری

آشنایی با انواع پارامترهای هوش تجاری

خرداد ۱۰, ۱۴۰۲
ارسال شده توسط محدثه مقیمی
مفاهیم هوش تجاری، هوش تجاری

انواع پارامترهای هوش تجاری

آیا با انواع پارامترهای هوش تجاری و عملکرد آنها آشنایی دارید؟ سیستم هوش تجاری چیست و چه کاربردهایی برای سازمان دارد؟

می‌دانید که هر کسب‌ و کاری جهت اطلاع از سود و زیان خود نیازمند اطلاعاتی دقیق و جامع است. این اطلاعات به ما کمک می‌کند تا دید هوشمندانه‌ تری نسبت به بررسی و تهیه گزارش‌ های آماری داشته باشیم.

در این زمینه، هوش تجاری برای جمع‌آوری ، ‌پردازش اطلاعات ، تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها تعریف می‌شود و در بهینه‌سازی مشاغل نقش بسیار موثری دارد.

اگر مشتاقید که با این فناوری دیجیتال آشنایی بیشتری یابید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

تعریفی ساده از هوش تجاری

اجازه دهید قبل از بررسی انواع پارامترهای هوش تجاری، به مفهومی کلی از آن دست یابیم. بهتر است با عنوان‌کردن مثالی ساده به تشریح این موضوع بپردازیم.

گاهی اوقات برخی از صاحبان رستوران با استفاده از نرم‌افزار هوش تجاری، نظرات مشتریان را تجزیه‌ و تحلیل می‌کنند تا از بینش آنها در مورد غذاهای سرو شده اطلاع یابند.

آنها با داشتن این اطلاعات، استراتژی‌هایی تجاری مطرح می‌کنند که برای مشتریان رضایت‌بخش و برای تجارت‌شان سودمند خواهد بود.

در حقیقت هوش تجاری با استفاده از ابزارهای فناوری جامع به جمع‌آوری، پردازش و تحلیل داده‌ها پرداخته تا اقدامات کاری، روند هوشمندانه و سودمندانه‌تری به خود بگیرد.

این فناوری به کاربران کمک می‌کند که بفهمند چه عواملی سبب موفقیت یا شکست در پروژه‌های آنهاست و چه عواملی مزایای بیشتری برایشان رقم می‌زند.

انواع پارامترهای هوش تجاری

هوش تجاری (Business Intelligence)‌ یا به اختصار BI، یک فرایند تکنولوژی محور بوده که به صاحبان مشاغل و تصمیم‌گیرندگان یک کسب‌وکار، اطلاعات عملی خوبی می‌دهد.

انواع BI، جهت آنالیز و تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با طیف گسترده‌ای از ابزار، اپلیکیشن و متدولوژی به سازمان کمک می‌کند تا اطلاعات را از سیستم داخلی و منابع خارجی جدا کرده و برای تحلیل آماده‌سازی کند.

به‌طور کلی در سیستم هوش تجاری، ۲ پارامتر دخیل است که در ادامه معرفی مختصری از آنها را می‌خوانید.

بعد فنی

اصلی ترین بخش سیستم BI ، بعد فنی آن است که عملیات مربوط به ساخت انبار داده‌ها، انتقال داده‌ها، مکعب‌های اطلاعاتی و ابزارهای داشبوردساز را انجام می‌دهد. این بخش شامل ۳ مرحله است:

  • شناخت و تحلیل کسب‌وکار
  • طراحی انبار داده
  • تهیه گزارش

بعد غیرفنی

بخش غیرفنی با به‌ عبارتی فرهنگی ، از دیگر پارامترهای هوش تجاری بوده که موظف به انجام عملیات‌ های طرز تفکر و نحوه استفاده است. انعطاف سازمانی و تغییرپذیری مستمر، شروط مهم موفقیت در این بخش است.

فرآیند پیاده‌سازی پارامترهای هوش تجاری چگونه است؟

چنانچه کسب‌وکاری دارای اطلاعات دقیق درباره میزان سرمایه و سود خود باشد ، برای استفاده از فناوری محدودیتی ندارد. اما چگونه می‌توان این سیستم را در سازمان مورد نظر پیاده‌سازی کرد؟

در قدم اول اطلاعات سازمان باید قابل فهم و تجزیه‌وتحلیل باشد و تیم مدیریتی هر سازمان تصمیم هوشمندانه‌ای برای نظم‌دهی به گزارش‌ها و اطلاعات بگیرند.

سپس تیم پیاده‌سازی BI ، به طراحی داشبوردها و قالب‌های مشخص شده، اقدام می‌‌کند. آنچه که در این سیستم مهم است، این بوده که جمع‌آوری اطلاعات باید به‌طور صحیحی انجام شود تا انواع پارامترهای هوش تجاری به پیش‌بینی دقیقی از ضعف‌ها و نقاط قوت کسب‌وکار بپردازند.

بنابراین ؛ با راه‌اندازی یک پایگاه ذخیره‌سازی، داده‌های تمام بخش‌ها در یک قسمت مشخص قرار می‌گیرند.

سپس طرح مد نظر به‌صورت آزمایشی در سیستم مطرح می‌شود تا در صورت امکان خطاها مشخص و میزان آنها کاهش یابد. در مرحله نهایی، اطلاعات به‌روزرسانی‌شده به سایر اطلاعات سیستم افزوده می‌شود تا شما به‌صورت آنلاین، این گزارش‌ها را بخوانید.

اهداف هوش تجاری

مجموعه اهداف این سیستم، در راستای حمایت از یک سازمان است تا بتواند تصمیمات تجاری بهتری را برای پیشرفت اتخاذ کند. برخی از روندهای انواع پارامترهای هوش مصنوعی به شرح زیر است:

  • گسترش سرمایه‌گذاری
  • اهمیت روزافزون حاکمیت داده‌ها
  • افزایش نرم‌افزار و ابزارهای هوش تجاری سلف سرویس
  • دستیابی به اطلاعات بزرگ
  • تفسیر داده‌ها از طریق داستان‌سرایی هوش تجاری
  • تجزیه و تحلیل ابر

دلایل اهمیت انواع پارامترهای هوش تجاری در یک سازمان

در دنیای رقابتی امروز، استفاده از فناوری‌ها جهت چیدمان داده‌ها یکی از پارامترهای مهم موفقیت است. مهم نیست که نمایندگی کدام عرصه صنعتی را عهده‌دار هستید، آنچه که اهمیت دارد، دسترسی سریع به اطلاعات است‌.

در ادامه به ماهیت استفاده از انواع پارامترهای هوش تجاری اشاره کرده‌ایم:

  • جمع‌آوری بینش‌های عملی

داده‌های خام به شما اطلاعات کارآمدی از کسب‌وکارتان نمی‌دهد. هوش تجاری این داده‌های خام تجارت‌ محور را به اطلاعاتی قابل ‌استفاده تبدیل می‌کند تا به شما فرصت‌هایی جهت تدوین استراتژی‌های مشتری‌مدار بدهد.

  • درک عمیق از سازمان

درک مولفه‌های گوناگون کسب‌وکار، امری دشوار است اما هوش تجاری به سازمان کمک کرده تا با توجه بیشتر به اجزای خود، مسیر ترقی را طی کند.

  • دستیابی به فروش بیشتر و بازاریابی

ممکن است یک شرکت یا سازمان از بازار هدف و نیازهای مشتری درک درستی نداشته باشد. در این زمینه هوش تجاری برای افزایش عملکردهای بازاریابی و همگام‌سازی تیم، تجزیه‌وتحلیل عمیق و دقیقی را ارائه می‌دهد.

  • پیش‌بینی رفتار خریدار

جلب‌توجه مشتری یک تکنیک ضروری است. نرم‌افزار هوش تجاری به سازمان کمک می‌کند تا بر اساس تعامل با مشتری و بررسی بازخوردشان، مشخصات جامعی از آنها تهیه کند.

این امر به آنها امکان می‌دهد که بینش جامعی از رفتار و روند خریدار به‌دست بیاورند و از این طریق استراتژی‌های رشد و فروش خود را گسترش دهند.

  • افزایش بهره‌وری

برخی سازمان‌ها متاسفانه همچنان از فرایندهای سنتی و قدیمی برای رشد خود استفاده می‌کنند اما نرم‌افزار هوش تجاری با عملکرد خودکار، می‌تواند سطح جدیدی از سازمان‌دهی و اولویت‌بندی را ارائه دهد.

نتیجه این خدمات، استفاده مفیدتر از منابع انسانی، اندازه‌گیری دقیق بازاریابی و در نهایت بهره‌وری بیشتر در سازمان خواهد شد.

جمع‌بندی

انواع پارامترهای هوش تجاری، تاثیر مستقیمی بر تصمیمات استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی دارد. این تصمیم‌گیری‌ها مبنی بر واقعیات با استفاده از داده‌هاست نه مفروضات و احساسات.

سیستم BI قادر است اطلاعات جامع و کاملی از ماهیت تجارت را در اختیار کاربران قرار دهد و با استفاده از گزارشات و داشبوردهای تحلیلی، به افزایش بهره‌وری در سازمان کمک کند.

همچنین فرایندهای پیچیده را با تجزیه‌وتحلیل خودکار خود تسهیل می‌کند و به شرکت این امکان را می‌دهد تا زمان و تلاش خود را در مسیر دستیابی به فرایندهای سریع و کارآمد کاهش دهد.

به‌طور خلاصه بگوییم که در فضای یک کسب‌وکار همواره در حال تغییر، برخورداری از قابلیت‌های هوش تجاری، یک دارایی محسوب می‌شود چراکه به مشاغل، برتری بیشتری در کسب سهم و درآمد از بازار می‌دهد.

کانال تلگرام ما را دنبال کنید
صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

دوره های مرتبط

دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور

 

آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی  صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم.

مشاهده دوره

آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL

 

شما در این دوره آموزشی (آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL) با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد طراحی؛ تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی

 

آموزش صفر تاصد طراحی، تحلیل و پیاده سازی سامانه های حرفه ای هوش تجاری با پاور بی آی در 98 ساعت و توسط اساتید مجرب آماده شده است.

مشاهده دوره

آموزش صفر تا صد داشبورد سازی در سی شارپ

 آموزش کامل و پروژه محور مباحث به همراه مثال کاملا عملی در محیط سی شارپ که یک محیط برنامه نویسی ماکروسافتی می باشد. دوره آموزش داشبورد سازی در سی شارپ شامل ساخت یک داشبود زیبا در محیط سی شارپ به کمک کامپوننتهای ssrs و Chart.js می باشد. 

مشاهده دوره

آموزش کاملا حرفه ای ویدیویی هوش تجاری در Oracle

آموزش ویدیویی هوش تجاری در Oracle ابتدا به بررسی ساختار کلی هوش تجاری اوراکل پرداخته و سپس به مراحل نصب نرم افزارهای مرتبط با کار خود می پردازیم. سپس مباحث آنالیز داده و فاندامنتال کار را بررسی کرده و در خصوص ریپازیتوری و مسایل مربوط به ان صحبت می کنیم.

 
مشاهده دوره
برچسب ها: ابزارهای هوش تجاریاهمیت هوش تجاریپیاده سازی هوش تجاریسیستم هوش تجاریمفاهیم هوش تجاریهوش تجاری (BI)
قبلی <strong>سوالات مصاحبه هوش تجاری</strong>
بعدی معماری هوش تجاری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • معرفی مجموعه ریسرچیار
  • Change Data Capture چیست و چگونه کار میکند؟
  • کلیدهای ایجاد یک تیم هوش تجاری موفق
  • معماری هوش تجاری چیست؟
  • آشنایی با انواع پارامترهای هوش تجاری
دسته‌ها
  • DataWareHouse
  • DAX
  • DBMS
  • ETL
  • OBIEE
  • ODI
  • RDBMS
  • SQL
  • آموزش هوش تجاری
  • ابزارهای نمایش داده
  • اعتراض
  • اوراکل
  • پایگاه داده
  • داده کاوی
  • داشبوردسازی
  • دانشگاهیان
  • دسته بندی نشده
  • دسته‌بندی نشده
  • دوره هوش تجاری
  • دولت
  • زبان برنامه نویسی
  • زندگی دانشگاهی
  • سی شارپ
  • شیرپوینت (SharePoint)
  • طراحی
  • کسب و کار
  • مدرسه
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مفاهیم هوش تجاری
  • نرم افزار Dundas
  • نرم افزار Power BI
  • نرم افزار Power View
  • نرم افزار Qlickview
  • نرم افزار Rapidminer
  • نرم افزار SQL Server
  • نرم افزار SSDT
  • نرم افزار Tableau
  • نرم افزار های داده کاوی
  • نرم افزار های هوش تجاری
  • نرم افزارهای پایگاه داده
  • هوش تجاری
  • ویدئو
نمادها
logo-enamadlogo-enamad

درباره ما

گروه هوش تجاری ریسرچیار زیر مجموعه فناوری اطلاعات تک یار می باشد که بیش از ده سال است که در زمینه فناوری هوش تجاری و هوشمندی کسب و کار فعالیت می کند. مشتریان قدرتمند وی مانند بانک ملی و بیمه مرکزی ج ا ا قدرت این مجموعه را منعکس می کند. طراحی و تحلیل؛ پیاده سازی سامانه های هوش تجاری مبتنی بر پرتال و امنیت؛ مهمترین مسئولیت این مجموعه می باشد.

تماس با ما
  • نیاوران خیابان پور ابتهاج کوچه 19 پلاک 16
  • شهرری خیابان غیوری شمالی کوچه حسن زاده پلاک 82
  • 09367938018 - سوالات پیش از خرید پکیج آموزشی - مهندس مقیمی
  • 09128336260 - مشاوره فروش و استقرار هوش تجاری سازمانی - مهندس محمدی
  • 09149885265 - مشکلات و خرابی های سایت
  • 02191035361
  • manager@researchyar.ir
نمادها

logo-samandehi

شبکه های اجتماعی

آپارات آیگپ ایتا اینستاگرام تلگراملینکدین

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://researchyar.ir/?p=26691
دسته بندی دوره ها
دوره های من
دسته بندی دوره ها

دوره های نیازمند مدرس

  • 44 دوره

دوره های رایگان

  • 13 دوره

دوره های در حال ضبط

  • 3 دوره

دوره های حضوری

  • 3 دوره

نرم افزارها

  • 2 دوره

پکیج های اصلی

  • 7 دوره

پکیج های آموزشی به تفکیک

  • 14 دوره

پروژه های آماده هوش تجاری

  • 3 دوره
دوره های من
برای مشاهده خریدهای خود باید وارد حساب کاربری خود شوید
Facebook Twitter Youtube Instagram Whatsapp
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوال دارید از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت تماس خواهند گرفت.

Whatsapp Telegram Instagram Linkedin M-icon-eitaa
  • 02191035361
  • شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 17
  • manager@researchyar.ir