سرفصلهای دوره جامع هوش تجاری
امروزه هوش تجاری نقش مهمی در آینده کسب و کارها ایفا میکند. هوش مصنوعی یا BI به مدیران کسب و کارها کمک میکند که بدانند چه کارهایی باعث رشد و موفقیت کسب و کارشان میشود و چه کارهایی برای پیشرفت شرکت مانع هستند و نباید آنها را انجام داد؟ اگر دوست دارید با دوره جامع هوش تجاری و فعالیتهایی که در آن انجام میشود آشنا شوید، با ما همراه باشید.
(مطالعه مقاله آموزش هوش تجاری به شما کمک میکند تا با مفهوم هوش تجاری بیشتر آشنا شوید و ادامه مسیر برای شما سهل و آسان شود.)
آنالیز داده و هوش تجاری یکی از پردرآمدهای شغل های دنیا چه در داخل کشور و چه خارج از کشور است. ما در دوره آموزشی ( دوره کامل تضمینی هوش تجاری با رویکرد کسب درآمد در داخل و خارج از کشور ) صفر تا صد هوش تجاری را به صورت تضمینی آموزش میدهیم. این دوره برای اولین بار در کشور آماده سازی شده و تعداد ساعات آن بی نظیر است.
شما در ریسرچیار ابتدا یاد می گیرید که چطور از هوش تجاری درآمد کسب کنید؛ سپس تفکر هوشمندی کسب و کار را فرا میگیرید. پس از آن دیدگاه خودتون رو از دیتابیس های تک بعدی(OLTP) به چند بعدی(OLAP) فرا می برید. (توصیه میکنیم حتما به صفحه تفاوت بین OLAP و OLTP سر بزنید و با تفاوت این دو مفهوم به صوvت کامل آشنا شوید.)
این قسمت از کار بسیار سخت و نیاز به ممارست و نیازمند یک استاد راه است. پس از آمادگی شما؛ نوبت می رسد به آشنایی با انواع نرم افزارهای هوش تجاری؛ چه نرم افزار های پر طرفداری مانند پاور بی آی و چه داشبورد ساز هایی مانند دونداس. من به شخصه در سازمان های بزرگ دیدم که از همه علومی که قصد آموزش دارم بهره گرفته شده و همه این علوم برای شما نیاز می باشد.
قبل از آماده سازی دوره جامع هوش تجاری؛ تمام وبسایت های داخلی را مطالعه کردم و مطمئن شدم علومی که قصد آموزش آن را دارم در هیچ پکیجی یکپارچه نشده است. هدف ما در این دوره نه تنها آشنایی شما با سیستم ها و نرم افزارهای هوش تجاریست بلکه هدف ما تماما رویکرد عملی و با دیدگاه بازار کار است. شما می توانید روی یک استاد همیشه آنلاین جهت مشاوره آنلاین 24 ساعته نیز حساب کنید. تضمین میکنیم بعد از گذراندن این دوره یک نرم افزار هوش تجاری را از صفر تا صد پیاده سازی کنید و به راحتی بتوانید در شرکت های داخلی و خارجی مشغول به کار شوید.
هوش تجاری
هوش تجاری در حقیقت نوعی استراتژی است که با استفاده از تکنولوژی به تجزیه و تحلیل بهتر دادهها کمک میکند. به طور کلی فعالیتهای رایج در هوش تجاری شامل چند مورد زیر میشود:
- گزارش دهی
منظور از گزارشدهی در هوش تجاری ارائه دادههای مالی در رابطه با یک شرکت است. گزارشدهی باید به صورت مرتب در اختیار مدیران کسب و کار قرار بگیرد. چون که به آنها در تصمیمگیری و هدفگذاری کمک میکند. مدیران کسب و کار با بررسی گزارش میتوانند انتخاب بهتری داشته باشند و در مسیر درستتری قدم بگذارند. گزارشدهی میتواند از طریق ایمیل یا شبکه داخلی شرکت انجام شود.
- تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل دادهها به تفسیر و کشف کمک میکند و در نهایت منجر به ایجاد الگوی معناداری برای شرکت میشود.
- داشبورد
داشبورد یک محیط گرافیکی است که به عنوان رابط کاربری استفاده میشود. داشبورد شامل مجموعهای از دادهها به صورت طرحهای گرافیکی مانند نمودارها میشود. این نمودارها اطلاعات را با یک نگاه به مدیران کسب و کار منتقل میکنند.
سه عملی که در بالا ذکر کردیم با استفاده از نرم افزار یا ابزارهای مختلف قابل اجرا هستند. ابزاری که در هوش تجاری استفاده میشوند شامل موارد دیگری هم مانند معیارسازی، پیشبینی بر اساس تجزیه و تحلیل و دادهکاوی میشوند.
اگر بخواهیم فعالیتهایی که در دوره جامع هوش تجاری انجام میشوند را به صورت خلاصه بیان کنیم، میتوانیم بگوییم که در هوش تجاری 4 فعالیت اصلی انجام میشود. فعالیت اول شامل ترکیب دادههاست. در فعالیت دوم دادهها آنالیز میشوند. در فعالیت سوم دادههای آنالیزشده با استفاده از ابزار موجود به صورت تصویر یا طرح گرافیکی در میآیند و در نهایت در فعالیت چهارم به اشتراک گذاشته میشوند.
KPI در هوش تجاری
KPI به معنی شاخص کلیدی عملکرد است. این شاخص بسیار با ارزش، نشان میدهد تا چه اندازه به هدف کلیدی و اصلی شرکت نزدیک شدهاید؟ شاخص KPI برای هر سطحی اعم از مشارکت کننده تا مدیر اجرایی شرکت، جهت ارزیابی میزان موفقیت قابل استفاده است. KPIهای در یک بازه زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار میگیرند و با هنجارها یا معیارهای قابل قبول مقایسه میشوند.
شاخص KPI با عملکردهای گذشته هم مورد مقایسه قرار میگیرد. KPI میتواند روی عملکردهای تجاری سطح بالا مانند بازاریابی، فروش و توسعه تمرکز کند. به طور کلی شاخص KPI قابل اندازهگیری است و میتواند نشان دهد که یک شرکت چطور به صورت موثر توانسته است به اهداف تجاری خود برسد؟
متریک در هوش تجاری
یکی از اصطلاحاتی که در دوره جامع هوش تجاری با آن آشنا میشوید، متریک است. Metric یا متریک معیاری قابل اندازهگیری است و هدف استفاده از آن ارزیابی وضعیت یک فرآیند تجاری خاص است. با کمک متریک میتوان فرآیندهای موفقیت یا شکست شرکت را مورد بررسی قرار داد. هدف اصلی استفاده از متریک در تجارت بررسی و مدیریت هزینههاست. معیار متریک به کسب و کارها کمک میکند تا به اهداف کوتاه و بلند مدت خود برسند.
تجسم داده در هوش تجاری
یکی از مباحثی که در دوره جامع هوش تجاری به آن پرداخته می شود، تجسم داده است. تجسم داده فرآیندی است که کمک میکند تا دادههای خام به صورت تصویری نمایش داده شوند. این کار به بیننده کمک میکند تا دادهها و اطلاعات را بهتر درک کند. در ادامه با 4 دسته از تجسم داده آشنا میشوید.
- تجسم داده زمانی
این نوع تجسم داده به صورت تک بعدی یا خطی است و شامل نمودارهای پراکنده یا خطی میشود.
- تجسم داده سلسلهای
این نوع تجسم داده برای خوشههای اطلاعاتی استفاده میشود. تجسم داده سلسلهای دادههای گروهی را به ترتیب در گروههای بزرگتری مرتب میکند.
- تجسم داده شبکه ای
این نوع تجسم داده بدون توضیحات زیاد رابطه بین دادهها را نشان میدهد و شامل نمودارهای ماتریکسی، پیوند گرهای و ابرهای کلمهای میشود.
- تجسم داده چند بعدی
این نوع تجسم داده شامل دو یا بیش از دو متغیر میشود که برای ایجاد ساختار 3 بعدی مورد استفاده قرار میگیرند. تجسم داده چند بعدی شامل نمودارهای میلهای انباشتهشده و دایرهای است.
مزایای دوره جامع هوش تجاری
شرکت در دوره جامع هوش تجاری باعث میشود فرد اطلاعات کامل و جامعی درباره تجارت و کسب و کار به دست آورد. با مطالعه سرفصل های دوره هوش تجاری میتوانید به جواب تمامی سوالات تجاری خود برسید. هنگامی که دانش هوش تجاری داشته باشید، میتوانید تصمیمگیریها و فعالیتهای خود را مطابق با استراتژی انجام دهید.
داشتن دانش هوش تجاری کمک میکند تا روش استفاده بهینه از فناوریها و ابزارهای مدرن را بدانید و زمان کمتری برای کار با آنها صرف کنید. علاوه بر آن باعث میشود تا دیدگاه و بینش بهتری نسبت به مشتریان خود داشته باشید. یکی دیگر از مزیتهای داشتن دانش هوش تجاری این است که همیشه میتوانید دادهها را به صورت تاریخی و رقابتی بررسی کنید و از آنها برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.
مزیت دیگر دوره جامع هوش تجاری این است که به شما کمک میکند با دانشی که کسب کردید، تجزیه و تحلیلها را با توجه به مناطق مختلف انجام دهید تا کمترین هزینه را داشته باشد. شرکت کردن در دوره آموزشی هوش تجاری و کسب دانش باعث صرفهجویی در وقت میشود و به شما کمک میکند تا وقت خود را برای چیزهای مهمتری صرف کنید.
نتیجهگیری
دوره جامع هوش تجاری باعث افزایش میزان دانش و قدرت تحلیل کسب و کار میشود. هوش تجاری تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست شرکت دارد. با مطالعه و یادگیری سرفصل های دوره هوش تجاری بینش و دیدگاه خوبی نسبت به استراتژی کسب و کار پیدا میکنید. دوره جامع هوش تجاری به شما کمک میکند تا دادهها را حرفهایتر تحلیل کنید. یکی از مزیتهای دوره آموزشی هوش تجاری این است که به شما قدرت تحلیل و آنالیز داده میدهد. آنالیز داده و به اشتراک گذاشتن آنها به ایجاد استراتژی درست، علمی، منطقی و تصمیمگیری کارشناسانه برای آینده شرکت کمک میکند.
دوره های مرتبط
آموزش ویدیویی هوش تجاری در SQL
شما در این دوره آموزشی با مفاهیم و اصول هوش تجاری در SQL آشنا می شوید و متوجه می شوید که برای ساخت یک داشبورد در هر نرم افزاری نیاز به چه مراحل و اصول و پایه هایی دارید همچنین با سیستم های هوش تجاری بزرگ آشنا شده و خود را برای تحلیل طراحی و پیاده سازی یک سامانه هوش تجاری آماده می کنید.
دوره کامل مقدماتی آموزش هوش تجاری
شما در این دوره آموزشی (دوره کامل مقدماتی آموزش هوش تجاری) با مفاهیم و مقدمات هوش تجاری در SQL آشنا می شوید و متوجه می شوید که برای ساخت یک داشبورد در هر نرم افزاری نیاز به چه مراحل و اصول و پایه هایی دارید همچنین با سیستم های هوش تجاری بزرگ آشنا شده و خود را برای تحلیل طراحی و پیاده سازی یک سامانه هوش تجاری آماده می کنید.
دوره آموزش SSAS یا سرویس آنالیز ماکروسافت
دوره آموزش SSAS شامل آموزش کامل تمامی مباحث آنالیز داده و ساخت کیوب در سرویس آنالیز
دوره آموزش SSIS یا سرویس یکپارچه ساز ماکروسافت
دوره غیر حضوری SSIS شامل آموزش کامل تمامی مباحث ای تی ال (ETL ) داده ها به صورت کاملا عملی در محیط عملیاتی و مطابق با تکنولوژی های روز دنیا
آموزش کامل دوره غیر حضوری SSRS یا سرویس نمایشگر ماکروسافت
دوره آموزش SSRS شامل آموزش کامل تمامی مباحث مربوط به نمایش اطلاعات در محیط SSRS به صورت کاملا عملی در محیط عملیاتی و مطابق با تکنولوژی های روز دنیا
دیدگاهتان را بنویسید